Nieuwe trainer Schoten seizoen 2013/2014: Marcel Looij

11 februari 2013 10:45

Marcel stelt zichzelf graag voor.

Ik wil mezelf graag even voorstellen. Mijn naam is Marcel Looij, woonachtig in Santpoort Noord en 33 jaar. In het dagelijks leven, werk ik bij British American Tobacco in de logistiek, inmiddels zo’n 7 jaar. Het bedrijf is gevestigd in Amstelveen.

Als voetballer heb ik mijn gehele jeugd bij Velsen gespeeld en alle selectieteams doorlopen, daarna ben ik aangesloten bij de Velsen selectie, dat in die tijd op 2e Klasse en 1ste Klasse nivo speelde. Met uitzondering van een jaar VSV (eveneens 2e Klasse) heb ik tot mijn 28ste in de selectie gespeeld bij Velsen. In de tussentijd trainde ik de Velsen jeugd en was ik Technisch Jeugdcoördinator. De toenmalige hoofdtrainer Paul Veenboer heeft mij toen benaderd om trainer te worden van het 2e elftal en daar ben ik toen op ingegaan. Na met Velsen 2, 2 jaar achtereen nacompetitie te hebben gespeeld, kwam het Santpoortse Terrasvogels, dat mij de mogelijkheid gaf om hoofdtrainer te worden in de 5e Klasse. Na 2 seizoenen bood Stormvogels mij de kans om assistent trainer te worden. We hopen nu met Stormvogels 2, met een zeer verjongd team, kampioen te worden. Het begon echter weer te kriebelen om hoofdtrainer te worden en nu bied Schoten mij die kans en deze uitdaging neem ik met beide handen aan.

Naast het trainen, ben ik op zaterdag in de regio Haarlem/IJmuiden op de velden te vinden om op zoek te gaan, naar talenten voor AZ, hierdoor ken ik Schoten al enigszins en er loopt in de diverse lichtingen genoeg talent rond, om de komende jaren met een Schoten spelersgroep, te kijken of de club een stap hoger kan komen dan de huidige 4e Klasse. Dit is een proces dat niet in één keer zal lukken. Toch denk ik dat er in de huidige jeugdige spelersgroep potentie zit, om dit op den duur met natuurlijke aanwas vanuit de Schoten-jeugd en het gericht halen van bijvoorbeeld “oud” Schoten spelers tot de mogelijkheden behoord. Het zou goed zijn voor de club, maar ook voor het Haarlemse voetbal om met zoveel mogelijk teams zo hoog mogelijk te spelen. Mede dankzij de familiaire sfeer bij Schoten en de vele vrijwilligers is er een goede basis om dit in de toekomst na te streven en daar zou ik graag mijn steentje aan willen bijdragen.

Voor nu wens ik Dennis en zijn spelers nog veel succes in het resterende gedeelte van het huidige seizoen en zal ik proberen om zo vaak mogelijk mijn gezicht te laten zien, zodat ik al kan kennis maken met de Schoten supporters en alvast zoveel mogelijk van de spelers kom te weten.

Veel succes en tot langs de lijn.

Marcel Looij