Schoten - Laakkwartier

Laakkwartier (zon)

20 september 2020 14:15

Aangekomen bij de Schoten accommodatie viel direct op dat er eindelijk weer eens competitievoetbal plaats had. Het aanmoedigen langs de lijn, het geroep van de spelers, het fluitje van de scheidsrechter en een regelmatig gejuich. De vier wedstrijden vandaag leverden maar liefst 21 Schoten doelpunten op!

Het hoofdmenu startte om 14.15 uur.(nieuwe tijd!!) Doordat we dit jaar tegen vooral onbekende tegenstanders uitkomen was het een echte verrassingsmaaltijd. HVV Laakkwartier was de grote onbekende maar ook het Schoten team kende de nodige nieuwe gezichten maar wat ik zag beviel me best wel.
De Hagenaars kwamen fel uit de startblokken en zette direct druk op onze spelers als wij in balbezit waren. Dit spelletje maakte het lastig om tot combinatievoetbal te komen. De verleiding is dan al gauw de bal weer heel snel naar voren te spelen. Meestal betekent dit dan balverlies. Het duurde even voordat de geel-zwarten hun momenten van rust herkenden.
Al met al was het spel onderhoudend door de enorme energie die de wedstrijd voorzag van een snel wisselend spelbeeld met Laakkwartier als het iets betere team.
Dreigend waren de Haagse counters maar de Schoten verdedigers speelden alert en maakten een betrouwbare indruk. Al was er ook wel eens sprake van paniek maar dan was er altijd wel weer iemand die zijn voet dwars hield. Keeper Ebbeling toonde zich betrouwbaar, coachte goed en behield zijn rust.

Beide teams scoorden wel wat kansjes maar geen goals. Na een half uurtje voetbal kon de conclusie worden getrokken dat Schoten strijdbaarder is geworden t.o.v. de voorbije twee seizoenen. Maar we beginnen pas........ In de 36e minuut kwamen we toch op achterstand toen Robin (misschien iets te snel) aan de noodgreep trok en de goed leidende scheidsrechter v.d. Berg terecht naar de elfmeterstip wees.
Kalam Daikham schoot onberispelijk in 0-1. De resterende tien minuten brachten kleine kansjes voor beide teams.
Na de hervatting kreeg Schoten steun van de wind in de rug, hoewel die sterk afnam. De vijf splinternieuwe vlaggen wapperden namelijk wat minder uitbundig, dan kort daarvoor.

Bij Schoten werd Dylan v.d. Kuil ingebracht. Dylan is zo'n speler die wat los kan maken, die strijd aangaat met ziel en zaligheid met als minpuntje dat hij af en toe iets te onstuimig is en dat kost kaarten. Sjoerd raakte ook al geïnspireerd en joeg de bal kiezelhard richting linkerhoek. Het schot haalde het beste uit keeper Karsten, die in volle lengte, de bal uit de goal hield. Robin liet zich zien en in een fel duel met de keeper kreeg hij een gele kaart, die m.i. niet terecht was. Beide spelers gingen vol voor de bal, die vrij lag voor beiden. In de 54e minuut kreeg Dylan de bal nog net niet in het doel, twee minuten later was het wel raak toen na een leuke combinatie de bal bij Dylan op een presenteerblaadje werd aangeleverd en zijn resolute inzet het Haagse net liet bollen. Schoten werd meer en meer de bovenliggende partij en na een perfecte een - twee tussen Dylan en Sjoerd leek de 2-1 een feit, maar geen werkelijkheid.

Schoten ging offensief wisselen om nu echt door te drukken, maar in plaats daarvan reageerde LKT met weer een messcherpe counter, die op niets uitliep maar wel werd een eerder gemaakte overtreding alsnog bestraft. De vrije trap werd behendig genomen Ebbeling redde nog in eerste instantie maar de meegekomen verdediger Heygen schoot de bal alsnog binnen. Het antwoord van Schoten kwam direct van onze rechterverdediger die schitterend doorkwam, mooi teruglegde maar de bal vond niet de juiste voeten. LKT antwoordde met de specialiteit van het huis een vlijmscherpe counter, gelukkig geen gevolgen. Het nog immer in een resultaat gelovende Schoten werd alsnog beloond doordat Dylan vanuit een corner kiezelhard binnen kopte. 2-2.

De laatste 10 minuten verliepen zo grillig dat het net zo makkelijk 3-3, 5-3 als 3-5 had kunnen worden. Met dank aan onze keeper Ebbeling bleef de domper uit toen bijna in het laatste fluitsignaal hij met de voet de bal uit de goal ranselde.
Een onstuimige wedstrijd, geen geweldig voetbal maar beide teams werkten als leeuwen. Af en toe waande ik me in de Action (veel rommel) dan weer in de Bijenkorf met onbetaalbare kwaliteit.
Scheidsrechter v.d. Berg had het felle maar ook sportieve duel goed in de hand.
Man van de Wedstrijd onze nummer elf......

En volgende keer hoop ik een completer spelerslijstje te krijgen met wissels en rugnummers, want ik wil niet graag iemand te kort doen.

Bert Buter.