Tot zover de beker

Atletico Club Amsterdam 2 (zon)

Mannen beker reserve zondag poulefase Groep 1 33

19 september 2021 12:00

Sportpark De Eendracht
Bok de Korverweg 12
1067HR
AMSTERDAM
tel. 020-6131829

Nadat zowel Schoten als ook AC Amsterdam de eerste twee poulewedstrijden had gewonnen, stond er in deze laatste poulewedstrijd een allesbeslissende wedstrijd op het programma. Een dag voor de wedstrijd werd er gelukkig nog een keeper geregeld in de persoon van Gabriel, waarvoor dank. Voor de rest was de groep klein, 12 man waren uiteindelijk aanwezig op het Stichting Sportpark De Eendracht waar AC Amsterdam zijn wedstrijden speelt.

In de warming-up blijkt al gauw dat 12 man vandaag niet genoeg gaat zijn. Sjors heeft last van zijn hamstring, Raymond heeft last van zijn lies, knie etc., Jordy heeft last van zijn hamstring. Op hoop van zegen wordt er aan de wedstrijd begonnen.

Al snel in de wedstrijd blijkt dat AC Amsterdam over snelle en behendige spelers beschikt die het Schoten erg moeilijk maken in verdedigend opzicht. Toch valt de 1-0 nog ietwat ongelukkig als Daniel instapt op buitenspel, maar de middenvelder deze buitenspelval omzeilt en zo 1-op-1 met Gabriel komt en niet faalt, 1-0!

Schoten is nog amper bijgekomen van deze achterstand of de volgende ligt er al in. Over de linkerkant van Schoten krijgt Raymond een walk-over van AC Amsterdam spelers, waarna zij de bal voorgeven en de spits Gabriel voor de tweede maal kansloos laat, 2-0!

Sjors, die in de spits stond en de aftrappen mocht nemen, houdt het voor gezien. Geeft zijn hamstring rust en wordt vervangen door Bakker. Toch kan ook Bakker er niet voor zorgen dat Schoten voorin af en toe het balletje kan vasthouden en is het AC Amsterdam dat binnen het halfuur op 3-0 komt als een voorzet vanaf de linkerkant van Schoten door iedereen wordt gemist, inclusief Gabriel, waardoor de bal bij de tweede paal in het doel valt, 3-0!

Dat het voor rust ook nog 4-0 wordt zegt wel genoeg over deze wedstrijd, een afstandsschot wordt door Gabriel nog wel gekeerd, echter valt de rebound precies voor de voeten van de spits, die deze niet te missen kans dan ook niet mist, 4-0!

Vlak voor rust doet Schoten bijna iets terug als een vrije trap van Daniel over de keeper heengaat, maar precies op de lat belandt.

Na de rust is het toch Schoten dat de eerste kans krijgt. Een snelle aanval door de as via Daniel, Nick en Quincy zorgt ervoor dat laatstgenoemde de pech heeft dat zijn schot binnenkant paal het doel weer uitgaat.

Aan de andere kant mist AC Amsterdam eerst nog 2 opgelegde kansen van een meter of 8. De volgende kans is wel raak, als de behendige aanvallers door ongeveer 4 Schoten verdedigers heen dribbelen en de bal rustig afronden, 5-0!

Gelukkig voor Schoten komt dan toch nog die eretreffer als Quincy de bal van Bakker ontvangt en zijn schot ditmaal wel via de paal in het doel ziet eindigen, 5-1!

Het slotakkoord van deze wedstrijd is toch voor AC Amsterdam als Sebas balverlies lijdt, wat direct resulteert in een snelle counter van AC Amsterdam, die sneller omschakelen als Schoten en het overtal goed uitspelen, 6-1!

De scheidsrechter vond het mooi geweest. Schoten bekert, zoals ieder jaar, niet door en mag zich gaan richten op volgende week. Na 11 maanden geen competitievoetbal gespeeld te hebben, staat er dan eindelijk weer een competitiewedstrijd op het programma. Reden voor sommige om het eerste weekendje weg te plannen… Of er genoeg mensen zijn voor deze wedstrijd? We houden u op de hoogte!