wedstrijdverslag Schoten - RVC'33 3 oktober 2021 uitslag 2-1 Toeschouwers 60

RVC '33 1 (zon)

Stephan Ket (vrije trap)
Assist: Donny Koning
Sjoerd Auwerda (vrije trap)

3 oktober 2021 14:15

V.V. Karagantcheff

Sportpark Vergierdeweg
Vergierdeweg 265 A
2026BJ
HAARLEM
tel. 023-5375732

Als een koe die na lange tijd weer in de wei mocht grazen, zo voelde de eerste thuiswedstrijd in de competitie 2021-2022, sinds een jaar. Na wat aftasten van elkaars bedoelingen trok Schoten het spel naar zich toe en viel aan wanneer het kon.

Het was toch vooral onwennigheid troef voor beide teams wat resulteerde in een spel beeld vol van goede bedoelingen, maar waarin het niet meeviel voor de mannen om de bal over meer dan drie, vier schijven te laten lopen.

Het eerste dat me opviel was het rustige spel van Quinten MacDonald en de bedrijvigheid van Donny Koning. Terwijl Sjoerd Auwerda op zijn eigen unieke wijze weer kans zag het zijn tegenstanders lastig te maken.

Na het eerste kwartier lieten de Reeuwijkers zich meer en meer gelden en vooral hun behendige linkerspits zorgde regelmatig voor verwarring. Alhoewel onze verdediging af en toe tekort schoot, had Schoten keeper Ebbeling het niet al te druk. In het eerste kwartier kwam Donny nog het meest in beeld  en scoringspositie bij Schoten. Daar en tegen had Schoten het in 't tweede kwartier af en toe knap lastig en maakte daarbij te vaak een aantal overtredingen dat het spelritme niet ten goede kwam. Al met al bleef het toch vooral een gelijk opgaande wedstrijd tot aan de rust. Schitterend was de inzet, in de 35e minuut, van Donny, die helaas voor ons, even schitterend werd gestopt door de RVC'33 keeper Tim v.d. Hoek. Kort daarna zagen de RVC ers Mathot net naast schieten. De laatste kans van de eerste helft was voor Tim Calandt die net geen goed contact maakte met de bal en zijn kopkans ging verloren.

De start van de tweede helft begon bij Schoten heel onrustig zonder meteen in gevaar te komen. Sterker, in de 58e minuut belandde een pegel van Sjoerd op de onderkant lat. Toch, eerlijkheidshalve, probeerde RVC middels goede opgezette aanvallen Schoten uit elkaar te spelen maar gaf m.n. Michel van Die het juiste signaal af, hoe te verdedigen. Met zijn hele ziel en zaligheid ging Michel de strijd aan en toonde samen Robin de Ridder hoe je je mannetje staat. Ook waren er voor RCV mogelijkheden m.n. als hun linkerspits in beeld kwam. Toch was daar ineens het Schoten moment, Donny zorgde voor een goed genomen vrije trap, waar Stefan Ket zijn voet tegenaan drukte en zo het net liet bollen. 1-0⚽

Vervolgens werd Ozan Kutlu ingebracht die Mevlut verving. Voor RVC werd het nu alles of niets en mede doordat Schoten de indruk wekte de teugels iets te laten vieren en zowel Tristan en Ayman nog niet tot optimaal bikkel voetbal konden omschakelen, dreigde de gelijkmaker. Die kwam er dan op de 77e minuut toen Stolwijk profiteerde van slap verdedigen, 1-1⚽. Schoten wisselde laatste 10 + 5 minuten de moegestreden Ayan voor Finn Wiebe, die net als Ayan kwaliteit toonden voor de rest van de competitie. Gelukkig kwam er bij Schoten weer wat meer elan, maar RVC keeper v.d. Hoek, voor mij hun beste speler, stond telkens op de goede plek. In de 86e minuut kon Schoten toch juichen via Sjoerd maar helaas werd dit doelpunt afgekeurd, aan onze kant voorkwam Michel met een gouden sliding een RVC doorbraak. In de voorlaatste minuut kregen wij een vrije trap, met Sjoerd achter de bal is alles mogelijk. Zonder de "voor"    act van onze vriend Ronaldo krulde Sjoerd, à la Ronaldo, de bal weergaloos in de kruising en daar was zelfs keeper v.d. Hoek niet tegen opgewassen. Het absolute hoogtepunt van de wedstrijd. 2-1⚽ In de 5 minuten extra tijd leek ook Ozan nog te gaan scoren maar zijn inzet ging net voorlangs. Scheidsrechter Karagantcheff floot af in de 95e minuut, hij floot prima en geen enkele beslissing had ook maar een greintje invloed op het spel en dan doe je het goed. Terecht werd de scheidsrechter in het kader van "het weekend van de scheidsrechters" met een bos bloemen verrast.

Schoten is nog niet klaar en zal zich iedere wedstrijd maximaal moeten inspannen. De drie punten helpen zeker en vast om beter te worden. Trainen en spelen met de borst vooruit!