Goed voorbeeld doet volgen

2024BT
HAARLEM
tel. 023-5276449

Schoten 3 mocht zondagmiddag aantreden uit bij DSS. Voorafgaand aan deze wedstrijd speelde Schoten 4 toevalligerwijs ook uit bij DSS. Onder leiding van een fanatiek coachende Joey liet Schoten 4 vast even zien hoe er deze zondag gevoetbald moest gaan worden, DSS werd verslagen met maar liefst 0-5!

Schoten beschikte deze uitwedstrijd zowaar eens over ruim voldoende spelers, wat ervoor zorgde dat trainer Ket keuzes moest maken. Gezien de geringe trainingsopkomst van de voorhoedespelers moesten de keuzes voornamelijk voorin gemaakt worden. 4-4-2 werd de speelformatie dan maar.

Deze keuze lijkt al redelijk vroeg in de wedstrijd goed uit te pakken als Jorrell de bal rond de middencirkel ontvangt en Tom de diepte instuurt, deze kapt zijn man uit en schiet de bal met zijn linkerbeen laag in de verre hoek, 0-1!

Na een minuut of 20 spelen kan Tom zijn tweede van de middag maken als Ralph aan de rechterkant opkomt, de bal hard en laag voor geeft bij de tweede paal en Tom de bal voor het inschieten heeft, helaas struikelt hij en krijgt de bal al liggend tegen hem en ziet deze naast de goal eindigen.

Niet veel later mag Tom het nogmaals proberen, ditmaal ontvangt hij een lange bal van achteruit van Daniel. Tom neemt de bal vanaf de linkerkant schuin mee het zestienmetergebied in, haalt uit, maar ziet zijn schot in het zijnet belanden.

Aan de andere kant wordt ook DSS deze middag voor het eerst gevaarlijk als zij op een meter of 20 van het doel een vrije trap mogen nemen. Via de handen van Samil komt de bal tegen de lat en stuitert weer terug het veld in.

Rond het halfuur spelen verdubbelt Schoten dan eindelijk de score. Een aanval door de as van het veld zorgt ervoor dat Nick de bal aan Jorrell geeft op zo’n 30 meter van de goal. Jorrell speelt op zijn beurt de mee opgekomen Sjors in, die de bal in 1x doorspeelt richting Nigel. Die speelt op zijn beurt Nick weer aan, die de bal aanneemt en van een meter of 16 laag in de hoek schiet, 0-2!

De kansen op 0-3 voor de rust kwamen nog uit twee corners. Eerst is het Jordy die de bal uit de kluts ontvangt en uit zijn draai net naast schiet. Een andere corner belandt precies op het hoofd van Jorrell, maar zijn kopbal belandt op de lat en zo gaan we rusten met een 0-2 stand.

Na de rust is de eerste grote kans voor de ingevallen Quincy als hij een steekbal van Tom ontvangt en 1-op-1 met de keeper komt, echter ziet hij zijn lob precies op de lat eindigen en gaat ook deze kans verloren.

Toch is het wachten op de 0-3 en niet veel later heeft DSS geen antwoord als Daniel inschuift van achteruit. Hij speelt Jorrell in het zestienmetergebied, Daniel wilt de bal terug hebben, maar Jorrell besluit anders. Jorrell wilt de bal aannemen en uit de draai uithalen, echter gaat de aanname niet helemaal zoals het moet en belandt de bal bij toeval bij Sjors. Die legt de bal goed voor zijn linkerbeen en ziet de bal met ietwat geluk achter de keeper verdwijnen, Sjors juicht, Daniel is boos dat hij de bal niet terug kreeg en Schoten staat op 0-3!

Na deze goal komen beide ploegen niet meer tot hele grote kansen, DSS probeert het voornamelijk van afstand en ziet bijna geen bal op goal eindigen. Schoten probeert het combinerend, maar het ontbreekt vaak aan de juiste eindpass.

Toch is die juiste eindpass er nog wel een keer, als Sjors van rond de middenlijn Quincy de diepte instuurt, wederom komt hij 1-op-1 met de keeper en deze keer faalt hij niet, 0-4!

Zo neemt ook Schoten 3 in navolging van Schoten 4 de volle buit mee en zijn de Schoten teams deze zondag overduidelijk de baas op het Pim Mulier Sportpark.