Eerste overwinning is een feit!

Schoten 3

Kennemers (de) 3 (zon)

Tom Jacob (schot)
Sjors Pelser (schot)
Assist: Tom Jacob

10 oktober 2021 12:00

R. Ket

Sportpark Vergierdeweg
Vergierdeweg 265 A
2026BJ
HAARLEM
tel. 023-5375732

Nadat er vorige week net aan genoeg mensen waren, was dat deze week wel anders. Had het te maken met dat we deze week thuis speelden? Nee, OG is immers 300 meter verderop. We vermoeden dat de drang naar de eerste overwinning bij iedereen groot was, om zodoende ervoor te zorgen dat je aanwezig bent.

Vijf wissels maar liefst, wat een luxe! Dat waren er 4 die niet hadden getraind, plus Raymond, die had wat pijntjes.

De eerste 23 minuten van de wedstrijd kunnen we overslaan in dit verslag. Twee ploegen met voetballende intenties, maar die niet tot kansen komen. De laatste 22 minuten valt gelukkig iets meer over te zeggen. Eerst is het Tim die uit een voorzet van Sjors voorlangs kopt. Kort hierna krijgt Branco een vrije schietkans vanaf 16 meter als een afgeslagen corner recht voor z’n voeten komt, helaas gaat ook zijn inzet voorlangs.

Voor de volgende gebeurtenis zitten we al bijna in de rust en dat zal de keeper van De Kennemers ook gedacht hebben. Een vrije bal in het strafschopgebied kan hij zo oppakken en doet dit ook, echter laat hij hem ook weer los en valt deze zo voor de voeten van Tim. De keeper doet een uiterste poging de bal te pakken, maar pakt alleen de benen van Tim. Penalty! Aangezien Jordy wissel stond, besluit Tom hem deze keer te nemen, keeper de verkeerde hoek in, 1-0, rust!

De tweede helft is een stuk leuker om naar te kijken voor de aanwezige toeschouwers (lees: geblesseerde spelers). Een corner van Bakker richting de 1e paal komt via de rug van de verdediger voor de voeten van Jorrell die direct schiet, zijn schot gaat via de knie van Sjors over de doellijn, 2-0!

Niet veel later is het zelfs 3-0 als Barry de bal op zo’n 20 meter van de goal ontvangt van Bakker. Barry wilt uithalen, maar krijgt de lachers op zijn hand door een totale mistrap, niet wetende dat deze mistrap ervoor zorgt dat de bal perfect voor Jorrell komt aanrollen, dan haalt hij maar uit richting de verre hoek, 3-0!

Na 20 minuten in de 2e helft lijkt de wedstrijd helemaal gespeeld als Nigel vanuit het middenveld Tom aanspeelt aan de rechterkant. Die passeert zijn directe tegenstander, geeft de bal laag voor en daar staat Sebas om de bal in te tikken, 4-0!

De wedstrijd lijkt gespeeld. Dacht Schoten.

De Kennemers doet namelijk niet veel later iets terug als ze via hun rechterkant doorkomen en de afgeslagen voorzet voor de voeten van een De Kennemers speler valt. Deze haalt van zo’n 20 meter uit en maakt de mooiste goal van de middag, precies in de kruising, 4-1!

Als 5 minuten later ook de 4-2 valt gaat De Kennemers er weer in geloven. Een corner wordt in eerste instantie weggewerkt, maar wordt in tweede instantie nogmaals ingebracht. Daniel probeert deze weg te koppen en verlengt de bal richting de tweede paal, hier neemt een speler van De Kennemers de bal in 1x op z’n slof en laat het net voor de tweede maal trillen.

De Kennemers ruiken bloed en proberen Schoten vast te zetten. Gelukkig voor Schoten is hun reuk weer snel weg als uit een snelle counter Tom aan de rechterkant wordt weggestuurd, zijn tegenstander uitspeelt en nu samen met Sebas op de keeper afgaat. Tikkie breed naar Sebas, die voor een leeg doel zijn tweede van de middag mag maken, 5-2!

Dat het uiteindelijk geen 6-2 is geworden is voornamelijk te danken aan de scheidsrechter als een voorzet van Nigel door een verdediger van De Kennemers van richting wordt veranderd en zo het doel in rolt, de keeper doet een uiterste poging deze bal nog uit het doel te halen en slaagt daar uiteindelijk in, zij het een half metertje achter de lijn. Scheidsrechter Pelser stond nog in de middencirkel (precies waar het najaarszonnetje scheen) en besloot niet te fluiten voor een goal. Zodoende werd de eindstand 5-2 en was de eerste overwinning van het seizoen een feit!