Kansenregen

2026BJ
HAARLEM
tel. 023-5375732

Vandaag stond de thuiswedstrijd tegen Zaandijk op het programma, de rode lantaarndrager van de competitie. De uitwedstrijd werd makkelijk gewonnen, 1-7, met een glansrol voor de ingevallen Nigel destijds. Nu stond de thuiswedstrijd in het teken van Tom, zijn laatste wedstrijd zou dit zijn.

En Tom zorgde ervoor dat hij in de schijnwerpers kwam te staan. Zo geeft hij na ongeveer 5 minuten spelen de bal binnen het zestienmetergebied af op Sjors, zoals hij dat vorige week tweemaal niet deed, en nu weten we waarom hij dat niet deed, de bal belandt op de begraafplaats.

Niet veel later is de situatie omgedraaid, Sjors geeft de bal aan Tom, die een soortgelijke aanval mag afronden, ook zijn bal gaat over de goal.

Dan na een kwartier spelen lijkt dan toch de 1-0 te gaan vallen als Sjors vanuit het middenveld Donny de diepte instuurt, de keeper komt uit zijn goal, Donny lobt de bal over de keeper heen, maar zijn inzet gaat tegen de paal. In de rebound besluit Donny de bal af te geven aan de aangesloten Joey die vanaf ongeveer 11 meter de bal achter de keeper mag schieten, ook zijn inzet gaat richting de begraafplaats.

De volgende kans biedt hoop, want die dient zich aan voor Nigel en laat hij nou diegene zijn die uit het netje zo makkelijk wist te vinden. Nu neemt hij de bal aan de rechterkant van het zestienmetergebied mee, snijdt iets naar binnen en mag vrij uithalen, net naast.

Na 25 minuten lijkt dan toch eindelijk de 1e goal van de wedstrijd te gaan vallen, een verdediger van Zaandijk mist de bal, waardoor deze ineens voor de voeten van Sjors belandt, van een meter of 8 mag hij uithalen richting de goal, zijn inzet lijkt erin te gaan maar belandt op de arm van een Zaandijk speler, strafschop! Tom doet nog eenmaal voor hoe je een penalty erin schiet, want vanaf nu zullen ze genomen worden door Jordy, rustig een hoekje uitkiezen, 1-0!

De druk van Schoten op de helft van Zaandijk blijft en de volgende kans dient zich alweer aan. Daniel neemt een afvallende bal randje zestien aan, zijn aanname belandt precies voor de voeten van Donny die hard uithaalt, via de rug van een Zaandijk verdediger belandt deze achter de keeper, 2-0!

Toch komt Zaandijk voor de rust nog terug in de wedstrijd als Daniel een indraaiende vrije trap door het midden richting Sjors wilt wegkoppen, met twee man in zijn rug is dit niet gemakkelijk en een speler van Zaandijk verovert de bal, stoomt het zestienmetergebied binnen en maakt hun eerste kans van de wedstrijd direct af, 2-1!

Na de rust is het spelbeeld hetzelfde, Schoten valt aan en Zaandijk loopt ook over het veld. Toch is het pas na een kwartier spelen in de tweede helft dat Schoten op 3-1 komt als Nick de bal in het midden ontvangt van Tom, verlegd het spel naar Donny aan de linkerkant, deze speelt de bal op zijn beurt terug naar Nick in het zestienmetergebied die vogelvrij alleen voor de keeper een hoek mag uitkiezen, 3-1!

Niet veel later dient de volgende kans zich aan als een indraaiende corner van Tom op het hoofd van Donny belandt en de keeper van Zaandijk deze ternauwernood uit zijn doel weet te krijgen.

We weten niet helemaal zeker of de kansen van Sebas beschreven kunnen worden. Eerst ontvangt hij een steekbal van Sjors waardoor hij 1-op-1 met de keeper komt, echter speelt hij de bal te ver voor zich uit en gaat deze kans verloren. Niet veel later krijgt hij een lage voorzet van Donny op zo’n 8 meter van de goal en kan deze in het lege doel schieten, echter zorgt een halve struikeling ervoor dat deze kans heel knullig verprutst wordt en eindigt met een schot naast het doel.

Toch is het slotwoord van deze wedstrijd voor Sebas als een schot van Sjors voor zijn voeten belandt en hij van dichtbij de keeper van Zaandijk voor de vierde maal deze middag kansloos laat.

Deed Zaandijk dan helemaal niets in de 2e helft? Zeker wel, de spits, die 90 minuten lang aan het praten was met alles en iedereen, kreeg eenmaal de ruimte om alleen op Jeremy af te gaan, echter bleef Jeremy lang staan, waardoor de spits de bal tegen Jeremy aanschoot.

Zo boekte Schoten voor de tweede maal op rij een overwinning en gaan zij vol goede moed volgende week op bezoek bij het gezellige HYS.