Zo dichtbij

2026BJ
HAARLEM
tel. 023-5375732

Afgelopen zondag stond een van de gezelligste wedstrijden van het jaar op het programma. Onderling kent men elkaar, op het veld wordt er gestreden, soms op het randje, soms over het randje, maar na afloop wordt er gezamenlijk een biertje gedronken. OG thuis.

De uitwedstrijd zat bij menigeen nog in het geheugen, niet vanwege de aanvangstijd van 9.30u, maar meer vanwege het feit dat door een vreemde uitbal en later het niet geven van een vrije trap voor Ralph, de scheidsrechter ervoor zorgde dat OG wel erg veel hulp kreeg bij 2 doelpunten.

Afijn, Schoten kon nu sportieve revanche nemen daarvoor. Echter was het door het grote aantal afwezige aanvallers nog niet zo gemakkelijk om tot een opstelling te komen, er werd gekozen voor een ietwat aangepaste formatie en het druk geven werd maar even gelaten voor wat het is. Echter had ook OG het druk zetten deze wedstrijd maar gelaten voor wat het is en zodoende speelde de 1e helft zich voornamelijk op het middenveld af.

Toch is het Schoten dat na ongeveer een kwartier spelen op voorsprong komt als een vrije trap voor OG op de helft van Schoten kort wordt genomen, echter is deze korte vrije trap makkelijk te onderscheppen voor Nick die vervolgens Daniel inspeelt. Hij zoekt met een lange bal Tim, die niet bij de pass kwam, maar het zijn tegenstander toch lastig genoeg kan maken, waardoor Nigel de afvallende bal kan oppikken en Sjors de diepte instuurt. Deze diepgaande loopactie zorgt er ineens voor dat Sjors aan zijn linkerzijde een aangesloten Ishan heeft, met daartussen nog maar 1 verdediger van OG. Precies op het juiste moment speelt Sjors de bal naar Ishan, die 1 op 1 met de keeper niet faalt en de bal laag in de hoek schuift, 1-0!

Ongeveer op het halfuur spelen krijgt Schoten zijn tweede kans van de wedstrijd als Sjors de bal randje zestien van Barry ontvangt, zijn schot gaat echter via de vingertoppen van de keeper op de lat over het doel.

Ook OG krijgt niet veel later zijn 1e kans als een voorzet van de linkerkant bij de 1e paal belandt en de spits van OG zijn kopbal een metertje naast het doel van Joost ziet eindeigen.

Op een volgende kans is het weer even wachten, maar toch komt deze er nog in de 1e helft. Een snel genomen vrije trap van Ralph op de diepgaande Sjors zorgt ervoor dat hij vanaf de rechterkant van het zestienmetergebied komt met de bal aan zijn voet. Tim en Ishan doen er alles aan om aan te sluiten, maar Sjors besluit voor een schot in de korte hoek te gaan, helaas wordt zijn schot geblokt en belandt in het zijnet, corner. Uit deze corner komt alsnog bijna de 2-0, als Bas de bal diagonaal inkopt, echter gaat zijn kopbal net naast de verkeerde kant van de paal.

Niet veel later is het einde wedstrijd voor Bas als de spits van OG over de bal heen glijdt, midden op de wreef van Bas. Onderzoek in het ziekenhuis diezelfde avond wees gelukkig geen breuk uit.

In de tweede helft komt het conditionele probleem van Schoten 3 aan het licht. Het spel speelt zich voornamelijk af op de helft van Schoten, zonder dat OG echt gevaarlijk wordt. Het compacte spel van Schoten lijkt te werken en in een spaarzame uitbraak wordt het zelfs bijna 2-0 als Tim zijn inzet van ongeveer 20 meter, met ietwat hulp van de wind, op de bovenkant van de lat ziet eindigen.

Het laatste kwartier van de wedstrijd is het voor OG een alles of niets verhaal geworden, waarbij zij de bal veelvuldig in de zestien pompen, echter zorgt Jordy met menig kopbal ervoor dat OG niet gevaarlijk kan worden, zo ook in minuut 89 wordt de bal weer weggewerkt uit het zestienmetergebied. Echter komt deze bal ditmaal achter de voorstopper, Wilko Klooster, van OG terecht, die met een hakbal a la Van Der Vaart zijn goal tegen Feyenoord, de bal bij een medespeler krijgt. Zijn lage schuiver gaat langs een wirwar aan mensen en wordt door Joost gekeerd, echter valt de rebound precies voor de speler die het dichtste bij Joost stond, de spits van OG, die deze kans niet mist, 1-1! Ho wacht, hij stond het dichtste bij Joost? En dat op het moment dat de aanvaller schoot? Dat betekent buitenspel toch? Toch? Ja gelukkig, Quincy vlagt! Maar de (Schoten)scheidsrechter van dienst heeft het beter gezien, geen buitenspel. Geen overleg met je grensrechter. Resoluut de goal toekennen.

Zodoende gaat Schoten met 1 punt en een grote teleurstelling de kleedkamer in.