Samen is niet alleen

1985HT
DRIEHUIS NH
tel. 0255-513768

Iedereen kent wel het bekende liedje Groen als Gras, gezongen in de bekende film All Stars. Een kleine greep pakken we uit dit liedje in het verslag vandaag:

Zaterdag was de mooiste dag van de week
En je wist als je naar je vriendjes keek
Hier gaan ze heel wat beleven
En de trainer riep: samen is niet alleen

En zo is het eigenlijk bij Schoten 3. Die zondag, die ben je met de jongens. De avonturen die je samen beleefd, zijn de herinneringen voor later. Kan je een keer niet, meld je het (en krijg je wel even de volle laag uiteraard), maar dan kan er een vervanger voor je worden geregeld. Niet opkomen dagen en de jongens op zondag laten zitten, nee dat doe je niet. Hoe verliefd je ook bent op een meisje, die zondag is van de jongens. Tot zover de afwezigheid van Quincy beschreven.

Door naar de wedstrijd. Velsen strijdt nog volop om het kampioenschap en dit was het eerste halfuur van de wedstrijd goed zichtbaar. Binnen de minuut is de eerste grote kans er voor Velsen als er een een-tweetje door het centrum wordt gemaakt en een Velsen speler vrij voor Jeremy opduikt, die gelukkig redding kan brengen.

De aanvalsdrang van Velsen is hiermee gestart en is het aan henzelf te danken dat het vaak net ontbreekt aan de juiste eindpass of dat ze Jeremy op hen weg vinden. Toch valt na zo’n 20 minuten spelen de 1-0 als Raymond de bal inlevert bij een Velsen speler en deze de bal in de verre hoek achter Jeremy schiet, 1-0!

Hierna is het meteen drinkpauze, wat voornamelijk Schoten even rust geeft om op adem te komen.

Deze drinkpauze lijkt Schoten goed te hebben gedaan en de eerste kleine kans van de wedstrijd valt voor Schoten te noteren als Ralph zijn man aan de linkerkant van het veld uitkapt, naar binnen komt en hard, maar helaas te hoog uithaalt.

Na deze kans is het toch voornamelijk Velsen dat de bal heeft en geduldig wacht op een fout van Schoten en die komt er nog voor rust als Daniel op de helft van Velsen de bal verliest. De restverdediging van Schoten staat niet goed en de lange bal die wordt gespeeld zorgt er direct voor dat de spits alleen op Jeremy mag afgaan en deze kansloos laat, 2-0!

Wederom heeft de rust Schoten goed gedaan, want de 2e helft wordt een stuk beter gestart als de 1e helft. Er wordt besloten Velsen hoger vast te zetten, waardoor zij meer de lange bal moeten hanteren. Dit lijkt te werken, want Schoten heeft nu meer de bal, zonder gevaarlijk te worden echter, maar ook Velsen wordt minder gevaarlijk, tot minuut 60 ongeveer. Een lange bal in de diepte zorgt voor een sprintduel tussen de spits en Jordy, waarbij de spits een teenlengte sneller is en zo Jordy achter zich laat, alleen op Jeremy af faalt hij gelukkig en kan Jeremy redding brengen.

Een minuut later is het aan de andere kant van het veld wel raak als Ralph een afvallende bal op de helft van Velsen oppikt. Hij speelt Nick aan die een een-tweetje binnen het zestienmetergebied maakt met Tim en de bal rustig in de hoek achter de keeper schuift, 2-1!

Drinkpauze.

Waar de vorige pauzes Schoten goed deden, is het dit keer andersom. Schoten kan het vastzetten van het eerste gedeelte van de 2e helft niet meer voor elkaar krijgen en de wedstrijd komt in een rommelige fase te zitten. Kenmerkend voor deze rommelige fase is de dribbel van Daniel rond de middenlijn, hij omspeelt 2 spelers, komt ze nog een keer tegen en krijgt de bal weer met wat geluk mee, verspeeld hem vervolgens dan toch weer en de Velsen aanvallers worden direct de diepte ingestuurd. De bal wordt voor gegeven richting de 2e paal en een Velsen aanvaller kan de bal van een meter of 16 achter Jeremy schieten, 3-1!

Het geloof bij Schoten is door deze goal weg en Velsen heeft er nog wel even zin in. Zodoende komt 10 minuten voor tijd zelfs de 4-1 op het bord, als een aanvaller van Velsen de bal vogelvrij kan inschieten binnen het zestienmetergebied.

Toch is het slotakkoord voor Schoten, waarbij Nick de mooiste goal van de middag maakt als Sjors de bal tussen 2 man van Velsen doorspeelt in de loop van Nick. Die kijkt even omhoog, ziet de keeper voor zijn doel en lobt de bal over hem heen in het net, 4-2!

Afgetrapt hoeft er niet meer te worden. Het seizoen zit erop. Of zal die wedstrijd op 12 juni tegen HYS uit dan toch echt door moeten gaan? We wachten het af.