Kunstgrasfobie

1947KX
BEVERWIJK
tel. 0251-227261

Het is zondagochtend 8.00u. Menigeen ligt nog in bed en hoort de wind en de regen vanuit z’n slaapkamer. Pakt zijn telefoon erbij en opent de app van voetbal.nl , nee hoor geen afgelasting nog. Dan toch maar dat warme bed uit en je klaarmaken voor De Kennemers uit.

Aangekomen in Beverwijk blijkt dat we op het Hoofdveld spelen, het kunstgrasveld. De resultaten op kunstgras liegen er dit seizoen niet om, 1 overwinning(DSS uit) en 2 nederlagen (OG en Westzaan uit). Op gras daarentegen 5 overwinningen en 1 nederlaag. Toch zal het vandaag voornamelijk over de weersomstandigheden gaan na afloop.

In het begin van de wedstrijd is duidelijk dat beide ploegen moeite hebben met de harde wind gecombineerd met regen. Toch is de eerste kleine kans van de wedstrijd voor Quincy als hij na een een-twee met Nick vanaf ongeveer 16meter mag uithalen, zijn lage schuiver gaat echter net naast.

Aan de andere kant krijgt ook De Kennemers zijn eerste kans van de wedstrijd als de aanvaller achter de verdediging staat en de bal ontvangt, het vlagsignaal van Sebas blijft uit, hij had de volle wind en regen de gehele 1e helft in z’n gezicht, en de aanvaller mag doorlopen richting de goal. Hij besluit echter de bal breed af te leggen en geeft zijn teamgenoot die was aangesloten een niet te missen kans, 1-0!

Het antwoord van Schoten volgt snel als Sjors met een steekbal Quincy de diepte instuurt, deze snijdt naar binnen, legt de bal nog even goed en haalt van een meter of 20 onhoudbaar uit, binnenkant paal in de bovenhoek, 1-1! Tot zover Quincy, die kon 2 minuten later na een glijpartij gaan douchen met een liesblessure.

In de 20 minuten hierna is van voetballen eigenlijk geen sprake, de regen maakt plaats voor hagel, waar eerst 5 minuten in door gevoetbald mag worden, om vervolgens 2 minuten te schuilen op de tribune. Deze tribune was overigens gevuld met 1 persoon, het hele jaar geblesseerd, maar toch elke wedstrijd weer trouw aanwezig om z’n teamgenoten aan te moedigen, grote klasse daarvoor Bart!

Na deze 2 minuten mocht iedereen zich weer proberen warm te maken voor het restant van de 1e helft. De Kennemers waren dit helaas eerder als Schoten, als Barry een bal niet helemaal lekker wegwerkt, deze komt in de voeten van een De Kennemers speler terecht die van 20 meter uithaalt, de bal lijkt houdbaar, maar verdwijnt toch achter Sam, 2-1!

Rust. Opwarmen. Thee. Opgedronken. Nog steeds koud.

De tweede helft is de regen wat minder geworden en dit lijkt Schoten goed te doen. Ishan wordt aan de rechterkant de diepte ingestuurd, geeft de bal direct laag voor, waarna Tom de bal met zijn linkervoet voor het intikken heeft, echter verdwijnt de bal tot ieders verbazing naast het doel.

En dan treed 1 minuut later direct de oude voetbalwet in werking, “als je ze zelf niet maakt…..”
Dan doet De Kennemers dat wel, 3-1!

Tom voelt dat zijn gemiste kans goed gemaakt moet worden en ontvangt de bal na een afgeslagen voorzet van Ishan, wederom zorgt Tom voor verbazing, want hij schiet met rechts en nog meer verbazing ontstaat als deze erin gaat, 3-2!

Schoten begint er weer wat in te geloven, maar dat blijkt ijdele hoop, als 3 minuten na de aansluitingstreffer er alweer een doelpunt volgt. De aanvaller van De Kennemers ontvangt de bal op zo’n 30 meter van de goal. Ziet Sam voor zijn goal staan en schiet de bal met een schitterende lob over hem heen in het doel, 4-2!

Omdat we de 2e helft toch zo lekker bezig zijn met doelpunten maken is het nu weer de beurt aan Schoten. Daniel is mee opgekomen naar voren en legt de bal randje zestien af op Nick, die haalt uit en ziet zijn schot op de lat eindigen, echter valt de rebound goed voor de voeten van Sebas, die de bal op zijn beurt aflegt op Bakker, zijn schot van de punt van het zestienmetergebied valt precies over de keeper heen in de verre hoek, 4-3!

“Niet meteen weer een tegengoal krijgen” wordt er geroepen bij de aftrap. De linksbuiten van De Kennemers ontvangt de bal na de aftrap, geeft een voorzet, Sam en Bakker staan aan de grond genageld, de spits van De Kennemers niet en kopt de 5-3 binnen!

Het slotakkoord is enkel nog voor de statistieken als de buitenspelval van Schoten mislukt en de aanvaller van De Kennemers een vrije doortocht heeft naar Sam en de laatste goal van de middag maakt, 6-3!

Winnen op kunstgras werd hem wederom niet. Winnen in 2022 werd hem wederom niet. Aanstaande zondag OG thuis, op gras, zonder regen, zonder wind en met publiek, tot dan!