Even serieus

Eendracht '82 sc. 2 (zon)

24 april 2022 12:00

E. Issever

Sportpark De Eendracht
Bok de Korverweg 12
1067HR
AMSTERDAM
tel. 020-6111712

Vandaag stond de uitwedstrijd bij Eendracht op het programma, een van de teams in de competitie waarbij je van tevoren weet dat het heel moeilijk zal zijn om uit te winnen. Uiteraard helpt de lijst met afwezigen dan ook nog is niet in ons voordeel, uiteraard wordt dat ook deze week weer opgelost en zijn er toch 13 spelers beschikbaar deze zondag.

Schoten leek in het begin nog niet helemaal bij de les, want binnen 10 minuten is de stand 2-0 voor Eendracht. Eerst is het de spits van Eendracht die de bal continue via de kluts meekrijgt, vervolgens tegen Wouter aanschiet en de bal in de rebound tegen zich aankrijgt en de bal in het doel ziet belanden, 1-0!

Niet veel later maakt Jordy een verdedigende actie in het zestienmetergebied, waarbij hij eerst de man en dan de bal raakt, strafschop! Deze kans laat Eendracht niet onbenut en Schoten kijkt tegen een 2-0 achterstand aan.

Gelukkig begint Schoten na deze tegengoal te voetballen en krijgt een veldoverwicht. De 2-1 volgt al snel als een voorzet van Ralph wordt gemist door een Eendracht verdediger, Jorrell schrikt hier enigszins van en krijgt de bal op z’n borst, echter lijkt de keeper hiervan ook te schrikken en ziet de bal achter hem verdwijnen, 2-1!

Na deze goal zorgt Eendracht toch weer voor het nodige gevaar, als wederom de spits zich via enkele klutsballen door de Schoten verdediging slalomt, Bas verdedigt met een uiterste poging en dit zorgt ervoor dat de spits niet kan uithalen, maar dat de bal bij een andere aanvaller belandt, deze kan van 6 meter vrij inschieten, maar ziet zijn schot op de lat eindigen. In de tegenaanval zorgt Quincy ervoor met zijn snelheid dat Schoten in een overtal komt ten opzichte van de Eendracht verdedigers. Via Sjors komt de bal uiteindelijk bij Aron die de bal met een lage schuiver achter de keeper schiet, 2-2!

Na deze goal is er een aanvaller van Eendracht ietwat geïrriteerd en besluit bij de achterlijn van Schoten om Raymond maar even van achteren met een smerige tackle neer te halen. Een waarschuwing is voldoende aldus de scheidsrechter.

Niet veel later komt Eendracht op 3-2 als de spits zijn tweede van de middag mag maken als hij Bas aftroeft in het zestienmetergebied en Wouter voor de derde maal deze middag kansloos laat, 3-2!

Je zou denken dat de irritatie van de aanvaller van Eendracht nu is afgenomen, maar niets is minder waar. Ditmaal krijgt Stefan een duw en een trap van achter, een waarschuwing is weer voldoende aldus de scheidsrechter. De vrije trap op zo’n 25 meter van de goal wordt door Quincy genomen en deze schiet hem schitterend in de kruising. Fluitje van de scheidsrechter klinkt, afgekeurd! “Ik had nog niet gefloten.” Maar beste scheidsrechter, Quincy vroeg aan u of hij hem mocht nemen en u knikt ja. “Nee, ik had niet gefloten, hij telt niet”.

Rust.

Na de rust begint Schoten net als de eerste helft en komt Eendracht al snel op 4-2 als een misverstand tussen Nick en Sjors afgestraft wordt met een afstandsschot van 20meter die in het uiterste hoekje belandt.

Aan de andere kant krijgt ook Schoten zijn eerste kansen van de tweede helft, maar wordt helaas meerdere malen terug gefloten voor buitenspel.

Waar de scheidsrechter zijn assistent van Eendracht iedere keer geloofd, laat hij de assistent van Schoten voor “Jan Lul” met zijn vlag staan als hij deze omhoog steekt als de aanvaller van Eendracht de bal achter de verdediging ontvangt en alleen op Wouter af mag gaan. De aanvaller faalt niet en maakt er 5-2 van. De scheidsrechter geeft aan het beter gezien te hebben dan de grensrechter van Schoten en keurt de goal goed.

Gelukkig antwoord Schoten snel met de voeten en zorgt een lage voorzet van Jorrell ervoor dat Quincy bij de tweede paal de bal in het lege doel kan schieten, 5-3!

Deze goal zorgt uiteraard weer voor irritatie bij de aanvaller van Eendracht en ditmaal is er een opstootje met Jordy. De aanvaller en Jordy moeten bij de scheidsrechter komen, waarbij de aanvaller letterlijk zegt: “ik pak je zo”.

We schrijven twee minuten later, een duel tussen Jordy en de aanvaller volgt, waarbij de aanvaller Jordy tegen de grond werkt met alles wat hij heeft, doorspelen geeft de scheidsrechter aan. De aanvaller komt nu in het zestienmetergebied en krijgt een schouderduw van Branco, het fluitje klinkt, strafschop!

Tot hier en niet verder is het voor Schoten. Achterstaan oké. Een keer een discutabel moment tegen je krijgen oké. Maar wat er in de afgelopen 70 minuten allemaal gebeurd. Sorry scheidsrechter, maar op deze wijze gaan wij niet verder. Schoten zoekt de kleedkamer op.

Eendracht en de scheidsrechter proberen Schoten over te halen om verder te gaan, onder andere door te zeggen dat hij de aanvaller van Eendracht van het veld stuurt. Hoezo dat ineens nu? Dat had in de 1e helft al gemoeten. Schoten wilt verder, maar dan met een andere scheidsrechter, maar daar gaan zij niet mee akkoord. Dan houdt het hier op deze wedstrijd.

Wat er nu gaat gebeuren met deze wedstrijd? We zien het wel.