SCHOTEN JO-ONDER 9 SPEELT BESTE WEDSTRIJD VAN HET SEIZOEN

2026BJ
HAARLEM
tel. 023-5375732

Ondanks de afwezigheid van coach Wesley en zoon Jillis plus afmeldingen wegens ziekte van Simona en Jamie, beiden hopelijk snel weer beter, hebben de overige 7 jongens een prima wedstrijd gespeeld tegen Geel-Wit.

Duidelijk is te merken dat er tijdens de korte vakantiepauze flink is doorgetraind, liefst 3x per week. Op maandagavond is de trainingsstaf indien mogelijk uitgebreid met Jordy Clasie, ja wie wel er nou niet door een echte profvoetballer getraind worden. Op zaterdag werd het strand van IJmuiden weer onveilig gemaakt.

Dan nu maar eens iets schrijven over hetgeen zich deze zaterdagmorgen voltrok onder toeziend oog van weer veel ouders, oma’s en opa’s. Coach Sjoerd kon zich de hele wedstrijd met het coachen bezighouden zonder te hoeven wisselen. Schoten nam direct het initiatief tegen Geel-Wit wat resulteerde in een 1-0 voorsprong door Luke. Schoten bleef de aanval zoeken, maar een counter van Geel-Wit zorgde een paar minuten later voor de gelijkmaker.

Geel-Wit had de smaak te pakken en scoorde heel snel de 1-2. Schoten vond het wel genoeg.  Keeper Nout verrichte fraaie reddingen deze wedstrijd en wist vele malen de bal goed naar zijn medespelers te rollen. Door de afwezigheid van Jillis, speelde Jace centraal achterin. Nu dat deed hij met verve, goed ingrijpen en hard inspelen daarbij geassisteerd door de jarige Djesse (gefeliciteerd en nog een hele fijne verjaardag), bleef Schoten de aanval zoeken met goed overspelen. Na een kwartier had dit resultaat en maakte Vince de belangrijke 2-2. Nog geen minuut later een pass van Vince op Luke die zijn 2e doelpunt scoorde. De voortreffelijke spelleider floot voor de rust.

Na de limonade ging Schoten verder waar het was gebleven. De onvermoeibare Demian had pech met een schot op de paal. Na een kleine tien minuten scoorde Luke zijn 3e doelpunt en een paar minuten later zorgde de hardwerkende Demian met een bekeken schot binnenkant voet voor 5-2. Het slotakkoord was voor Mick een prachtige assist waar Luke alleen maar hoefde uit te halen en zijn 4 doelpunt steenhard tegen de touwen joeg.

Conclusie je ziet dat de trainingsarbeid succes gaat opleveren. Regelmatig goed overspelen, passen en dribbelen het komt allemaal terug in de wedstrijd. Maar het belangrijkste is dat jullie zoveel plezier uitstralen, op naar de volgende wedstrijd.

En o, ja opa Henk kan alles over de wedstrijd aan Wesley en Jillis vertellen.

Opa van Vince