PLEZIER EN GOED VOETBAL ZORGEN VOOR OVERWINNING SCHOTEN J-O9.

Geel Wit '20 sv. JO9-4

23 april 2022 10:10

Sportpark Geel Wit'20
Van Oosten de Bruijnstr 66
2014VS
HAARLEM
tel. 023-5323400

Onder het genot van een zonnetje maar een stevige oostenwind werd de uitwedstrijd tegen Geel-Wit gespeeld. Na een lange wandeling naar het achterste veld vond om 10.15 uur de aftrap plaats. De Geel-Zwarten lieten er geen gras overgroeien en kwamen furieus uit de startblokken. Demian kreeg de eerste kans en direct bleek dat de Geel-Wit keeper uit het juiste hout was gesneden door diverse fraaie reddingen te verrichten. Na 10 minuten was hij toch kansloos toen Luke de 0-1 op het scorebord liet noteren. Schoten bleef de aanvallende ploeg en Jamie had pech met een schot net naast de verkeerde kant van de paal.

Keeper Nout deed zijn werk naar behoren en kreeg niet veel te doen, bij een van de schaarse uittrappen werd de bal echter door een Geel-Wit speler onderschept en wist hij de 1-1 te scoren. Een combinatie tussen Luke en Demian werd door de laatste verzilverd 1-2.

Schoten bleef de aanval zoeken via goede passes van Vince en ook Djessie en Mick wisten menig medespeler goed te vinden.De twee verdedigers Jillis en Jace waren buiten het uitstekende verdedigen ook aanvallend van grote waarde.

Na een ruststand van 1-2 kreeg Schoten in de tweede helft de wind tegen, maar dat deerde de mannen niet, gewoon verder gaan en Geel-Wit tot verdedigen dwingen. Een prachtige voorzet van Jilles verdiende een beter lot toen Luke zijn schot via onderkant lat-binnenkant paal weer het veld in zag hobbelen.

Na een minuut of zeven gaf Jace van achteruit een prachtige bal aan Luke, die hem in een keer op zijn schoen nam en snoeihard voor de 1-3 zorgde.Jamie zag een ingeschoten bal met zijn chocolade been net voor langs gaan, maar de Schoten storm bleef voortduren. Een assist van Demian op Luke betekende 1-4.Ook een combinatie tussen Luke en Jamie betekende dat de laatste voor 1-5 zorgde.

Geel-Wit probeerde tegen het einde van de wedstrijd nog iets terug te doen middels een schot op de lat en maakte zelfs nog 2-5 dooreen te korte terugspeelbal van Jillis op keeper Demian die Nout was komen vervangen.

Mannen een prima wedstrijd met leuke combinaties en nog belangrijker het plezier wat jullie ten toon spreiden spat ervan af. Jullie trouwe supporstersschare hebben deze morgen weer genoten.

Opa van Vince