SCHOTEN JO 10-1 VERBLIJDEN SPONSOR KRASSPORT MET ZEGE.

Stormvogels ijvv JO10-1

Anoniem (schot)
... (e.d.)
Anoniem (schot)

4e klasse Zwaluwen Jeugd (1e fase) 18

8 oktober 2022 11:00

Sportpark Zeewijk vv SVIJ
Zuiderkruisstraat 72
1973XM
IJMUIDEN
tel. 0255-511672

Vandaag stond de uitwedstrijd tegen Stormvogels jo 10-1 op het programma. Voor de schare supporters was het een meevaller want de aanvang was pas om 11.00 uur. Vooraf aan de wedstrijd werden er foto’s genomen van de nieuwe geel/zwarte trainingspakken gesponsord door Krassport waarvoor onze hartelijke dank. Ook voor de verzorging is gezorgd door Dylan Speelman met mooie bidons, ook hiervoor onze dank.

Dan nu de wedstrijd waar het uiteindelijk allemaal om draait. Schoten begon met het aanvallen van de wedstrijd en binnen 5 minuten stond de 0-1 op het scorebord, Luke schoot raak uit de eerste de beste corner. Jamie trachtte de score te verdubbelen, maar schoot net naast. Vervolgens wist Demian wel het net te vinden en dat betekende 0-2.  Stormvogels liet zich ook niet onbetuigd en uit een corner liet hij de opnieuw prima spelende keeper Nout kansloos, 1-2. Schoten zocht opnieuw de aanval en had het geluk dat een van hun verdedigers snoeihard de bal in de bovenhoek van zijn eigen doel schoot. Sneu voor de speler en geluk voor Schoten. Verdedigend stonden Djessie en Jilles hun mannetje en gaven de aanvallers van Stormvogels weinig kansen. Daarbij probeert Jilles regelmatig een afstandsschot, alleen om hem tussen de palen te schieten blijft een opgave. Op het middenveld bikkelt Jace dat het een lieve lust is en geeft bovendien de voorwaartsen bruikbare ballen. Zover is Mick nog niet, hij is nog wat schuchter heeft wel het overzicht’ plaatsen van ballen naar een medespeler ook op grotere afstand gaat steeds beter. Uit een van die goed opgezette aanvallen kreeg Luke de bal en door het goede overzicht van hem had Vince een niet te missen kans 1-4. Bij een van de volgende aanvallen werd een diepe bal van Demian goed door Vince beoordeeld en zorgde hij met een tikkie langs de keeper voor 1-5, wat tevens de ruststand was. Na de rust deed Stormvogels direct iets terug 2-5. Jilles probeerde het nog maar eens van afstand alleen stond nu de keeper in de weg. Demian scoorde daarna de 2-6 uit een pass van Jamie, Stormvogels scoorde daarna de 3-6 en Jamie maakte de 3-7 met behulp van de keeper van de tegenpartij die de bal tussen zijn benen liet gaan. Jamie tekende ook voor de 3-8. Daarna volgde een Pasveertje. Keeper Nout speelde de bal naar één van de Schoten verdedigers, maar deze was niet helemaal bij de les en één van de Stormvogels voorwaartsen onderschepte de bal  en scoorde hun 4e doelpunt. De eindstand werd door Vince bepaald met een droge schuiver in de hoek 4-9.

Volgens de coaches Sjoerd en Wesley zijn er vanwege de herfstvakantie twee weken geen competitiewedstrijden en daarna zal er waarschijnlijk een nieuwe (hogere) indeling plaatsvinden. Rest eventuele oefenwedstrijd(en) en natuurlijk de trainingen met heel veel plezier op maandag en woensdag.

Opa van Vince