SVIJ JO10-2 KAN SCHOTEN JO10-1 ÉÉN HELFT BIJHOUDEN

2026BJ
HAARLEM
tel. 023-5375732

Vandaag stond de wedstrijd tegen SVIJ op het programma, de wedstrijd begon veelbelovend voor SVIJ want binnen een minuut openden zij de score. Er ontspon zich een strijd waarin beide ploegen probeerden te combineren. Schoten trok langzamerhand het initiatief naar zich toe en via Demian werd de score gelijkgetrokken. Vince kreeg enkele kansen maar miste de juiste richting en Jamie zag een knap schot prima tegengehouden worden door de goalie van SVIJ.

Een prima uittrap van keeper Nout zorgde ervoor dat Jamie oog in oog met de keeper van de tegenpartij, deze kansloos liet 2-1.

De kansen bleven komen een mooie combinatie tussen Vince Luke en Jamie had net niet het gewenste resultaat. Verdedigend eisten Jillis geassisteerd door Djessie en Jace een hoofdrol op door de gevaarlijke spits van SVIJ goed te bespelen. Uit een corner vergrootte Demian de marge door 3-1 te scoren, maar SVIJ antwoorde snel en maakte de 3-2.

Samenwerking tussen Jamie en Demian betekende dat de laatste de marge weer vergrootte naar 4-2. Schoten bleef aandringen met schoten van Jamie tegen de keeper, een knal van Jilles net over de lat en een pass van Jilles naar Luke eindigde met een schot op de lat.

Jace ging zich ook met de score bemoeien en maakte uit een corner 5-2.

Aan de andere zijde onderscheidde Nout zich met een paar prima reddingen maar wist SVIJ hem toch nog een keer te verschalken 5-3. Een voorzet van Vince eindigde met een schot van Jamie op de paal en was tevens het laatste wapenfeit van de eerste helft.

Het weer talrijk opgekomen publiek was zeer enthousiast over de leuke eerste helft en was vol spanning in afwachting van de tweede helft.

Nu SVIJ was stuk gespeeld en begon de Luke show 6-3, 7-3,8-3 na een combinatie met Demian, 9-3, 10-3.

Deed SVIJ dan helemaal niets meer, dat is niet waar maar alles wat maar richting keeper Nout werd afgevuurd, werd door hem op vakkundige wijze onschadelijk gemaakt met assistentie van Djessie en Jilles. Demian zorgde voor de 11-3 en een goal van Mick werd helaas afgekeurd door de scheidsrechter vanwege een voorgaande overtreding van een Schotenspeler. SVIJ wist nog éénmaal te scoren en Jace zorgde voor het slotakkoord 12-4. Het bewijs dat veel trainen helpt is duidelijk bij de jongens te zien.

Nout die vol zelfvertrouwen staat te keepen met prima spelhervattingen.

Jilles sterk verdedigend maar gaat nu ook goed kijken aan wie hij de bal kan afspelen. Djessie speelt met veel meer zelfvertrouwen en begint het spelletje steeds meer te begrijpen.

Jace doet zijn verdedigende taak naar behoren en sluip af en toe mee naar voren en pikt zijn doelpuntjes mee.

Mick ziet het spelletje, maar durft nog niet echt in de duels te gaan, maar per wedstrijd gaat het beter.

Vince is de man met overzicht, niet zelfzuchtig gaat nu ook de duels aan en geeft prima voorzetten.

Jamie ontwikkelt zich steeds beter en heeft een neusje voor de goal.

Demian is de harde werker, scoort veel en gaat nu ook de combinatie aan.

Luke is klein, fel, doelgericht scoort aan de lopende band en begint overzicht te krijgen. Jongens op naar de volgende training en laat het plezier er weer van afspatten.

Opa van Vince