Quincy schiet met scherp

2026BJ
HAARLEM
tel. 023-5375732

Vandaag de thuiswedstrijd tegen Eendracht op het programma. Vorig jaar bleek dit een lastige tegenstander te zijn met thuis een nipte overwinning en uit een nederlaag met een randje onsportiviteit. Echter bleek het team van Eendracht veranderd en stonden er vandaag 11 andere spelers op het veld. Ook bij Schoten stonden er weer wat andere spelers op het veld ten opzichte van de vorige wedstrijd, dit door de afwezigheid van Tom, Jorrell, Branco, Barry, Bakker, Ishan, Michel en Sjors.

Gelukkig begonnen de 11 spelers in de basis erg scherp aan de wedstrijd en hadden de verdedigers van Eendracht alle moeite om de snelle aanvallers van Schoten af te stoppen. Het enige waar het aan ontbrak het eerste kwartier was een doelpunt. Gelukkig komt hier na een kwartier spelen verandering in als een lage voorzet van Kenneth bij de tweede paal belandt, Quincy niet nadenkt en de bal in een keer laag achter de keeper schiet, 1-0!

Niet veel later is de eerste speler van Eendracht al gefrustreerd geraakt als een uitbal rond de middenlijn volgens hem voor Eendracht is, echter vlagt Nigel voor een uitbal voor Schoten, een tirade tegen scheidsrechter Pelser volgt, die hier duidelijk niet van gediend is en fluit dat de wedstrijd gestaakt wordt. Gelukkig zorgt de aanvoerder van Eendracht samen met aanvoerder Ket ervoor dat er toch door gevoetbald kan worden, en met resultaat.

Een balverovering van Jordy zorgt voor een snelle omschakeling bij Schoten waarbij uiteindelijk Daan de bal richting de linkerkant speelt, Quincy neemt de bal mee aan naar binnen en laat de keeper voor de tweede maal deze middag kansloos, 2-0!

Reden voor Eendracht om even onderling met de koppen tegen elkaar te gaan staan, hihi.

Na dit incident gaan we weer verder met voetballen en Schoten lijkt de wedstrijd te gaan beslissen als in 5 passes de bal in het doel belandt. Jeremy speelt de bal van achteruit naar Daniel, die opent richting Ket, die op zijn beurt Kenneth aan de rechterkant de diepte instuurt, een lage voorzet volgt die niet goed wordt verwerkt door de keeper, Ket is er vervolgens als de kippen bij om de bal in het lege doel te schuiven, 3-0!

Na deze goal lijkt de scherpte een beetje verdwenen bij Schoten en komt Eendracht ineens terug in de wedstrijd als een schot wordt geblokt, maar precies goed komt te liggen voor een aanvaller van Eendracht die de bal in de verre hoek achter Jeremy schiet, 3-1!

Kort hierna lijkt het zelfs 3-2 te worden als Eendracht uit een corner raak kopt, echter blokkeert de aanvaller van Eendracht Jeremy. Negen man van Eendracht besluiten te gaan protesteren, behalve de aanvaller zelf, die wist wel beter.

Dat protesteren zorgt voor verslapping bij Eendracht en daar profiteert Schoten nog voor de rust van als Quincy de bal vanaf de linkerkant voorgeeft en Niels boven iedereen uitstijgt en de bal onhoudbaar inkopt, 4-1!

Mocht Eendracht nog iets van plan zijn de tweede helft dan kunnen die plannen al snel de prullenbak in als Kenneth vanuit het middenveld een diepte bal geeft richting Quincy, de keeper van Eendracht komt uit zijn doel, echter is Quincy veel eerder bij de bal en schiet hem beheerst over hem heen, 5-1!

Toch krijgt Eendracht direct na deze goal een grote kans om wat terug te doen, als de spits van Eendracht alleen op Jeremy afgaat. Echter weet ook Jeremy dat Daniel intussen gewisseld is en Schoten dit seizoen, op Velsen thuis na, geen enkele tegentreffer heeft hoeven incasseren als Daniel niet speelt. En zo komt Jeremy als winnaar uit de strijd met de spits van Eendracht als zijn schot ver over het doel gaat.

Aan de andere kant is het vervolgens wel weer raak als Niels zijn tegenstander aan de rechterkant van het veld passeert, ouderwets de achterlijn haalt en een voorzet geeft richting de tweede paal. Daar staat Quincy vogelvrij, neemt de bal aan, en schuift de bal onder de keeper door, 6-1!

Na deze goal is de scherpte weg en gaan onder andere kansen van Tim en Nigel er niet in. Eendracht heeft het qua voetbal ook opgegeven en beginnen maar weer tegen Pelser te zeuren, die het op een gegeven moment ook mooi vindt geweest.

Zondag 30 oktober mag Schoten (nummer 2 op het moment) het opnemen in een ware topper tegen Parkstad (nummer 1 op het moment), tot dan!