Die kan je maar weer gehad hebben..

Westzaan 2

Schoten 2

25 september 2022 12:00

Sportpark Zuideinde
Zuideinde 150
1551EM
WESTZAAN
tel. 075-6353266

Na lang geen competitievoetbal gespeeld te hebben is daar dan eindelijk de 1e competitiewedstrijd, Westzaan uit. Of het komt doordat we als eerste hierheen moeten dat er zoveel afmeldingen zijn zullen we nooit weten, wel is het een feit dat Schoten hier zelden met een resultaat vertrekt.

Afijn, op vrijdagavond 13 spelers op papier, op zaterdag worden dat er 11, gelukkig op zondag zijn dat er weer 13. Toch Jorrell? Die besluit om 11.45u aan te komen, aangezien de wedstrijd om 12.00u begint is zijn startplek bekend, bank.

De andere 11 beginnen redelijk aan de wedstrijd, beide clubs krijgen weinig kansen, Schoten zakt in en Westzaan mag het spel bepalen. Dit lukt ze niet echt, totdat de linksback van Westzaan de opmerking van Daniel te horen krijgt:"die kan niet voetballen". 1 Minuut later geeft dezelfde linksback een afgemeten voorzet op de spits, net over Raymond heen, en volleert de bal hard achter Joey, 1-0.

Voor rust krijgt Schoten dé kans om op gelijke hoogte te komen als een lage voorzet van Tom net voorbij gaat aan Tim, echter staat bij de 2e paal Quincy helemaal vrij,  maar zijn aanname is niet optimaal waardoor hij de bal niet goed onder controle krijgt en zijn inzet gestopt ziet worden door de keeper.

In plaats van 1-1 is het niet veel later 2-0 als een lage voorzet getoucheerd wordt door Joey waardoor de bal net langs alle verdedigers gaat en de aanvaller van Westzaan de bal in het lege doel kan schieten, 2-0!

Na de rust lijkt Schoten wat beter te gaan spelen, maar helaas krijgt Schoten al snel de volgende tegengoal te verwerken. Bakker krijgt een ouderwetse panna aan de zijlijn waardoor hun rechtsbuiten zo door kan lopen en een lage voorzet bij de tweede paal zorgt er dan ook voor dat Joey voor de 3e maal deze middag kansloos gelaten wordt door een simpele intikker.

Na deze goal volgt er een flinke regenbui over het veld, die Schoten erg goed doet. Eerst is het Quincy die met een lage voorzet Jorrell bedient bij de 2e paal, haast een kopie van de 2-0 van Westzaan, met ditmaal een goal voor Schoten, 3-1!

Niet veel later is het wederom Quincy die de diepte in wordt gestuurd door Nick, randje buitenspel ziet hij de keeper uit zijn goal komen en schiet hem bekwaam over hem heen in het doel, 3-2!

Met nog een kwartier te spelen wordt het een alles of niets voor Schoten, maar dit lijkt al snel teniet gedaan te worden als de scheidsrechter een penalty geeft aan Westzaan,  dit terwijl Joey overduidelijk de bal speelt. De scheidsrechter besluit na lang overleg tussen de spits, Joey, grensrechter Sjors en de andere 7 spelers om hem heen om deze beslissing terug te draaien.

De tijd begint te dringen en Schoten krijgt het toch nog voor elkaar om een grote kans te creëeren als Jorrell de bal randje zestien ontvangt, naast hem staat de ingevallen vd Schrier helemaal vrij, maar de uitgeslapen Jorrell besluit toch voor zijn eigen kans te gaan, zijn inzet gaat naast.

Schoten gaat wederom zonder punten naar huis en mag het volgende week thuis opnemen tegen Velsen.