Een trots debuut van de nieuwe JO10-2

2026BJ
HAARLEM
tel. 023-5375732

De kop is er af! Onze nieuwe JO10-2 heeft haar eerste wedstrijd gespeeld. En ondanks dat deze nipt verloren ging, kijken alle ouders en de begeleiding met trots terug op dit grandioze debuut.

Vooraf waren de koppies gespannen. Iedereen was ruim op tijd en al stuiterend werd voor het eerst de kleedkamer opgezocht. Na een korte warming-up en uitleg van scheidsrechter Martin trapte onze eerste aanvoerster de bal in beweging. Ja, u leest het goed. Onze aanvoerster tijdens deze eerste wedstrijd was Quinssie. Eindelijk weer een nieuw meisje in onze jeugdafdeling. Ze is dan misschien niet de grootste, maar wat deed ze het goed. Ze liet het kaas niet van haar brood eten!

In eerste instantie was goed te zien dat DSS al wat langer samenspeelt. De bezoekers kwamen dan ook terecht op 0-1. Xavi was het daar niet mee eens en zette op fraaie wijze de 1-1 op het scorebord. DSS kwam even later weer op voorsprong, maar wederom zorgde Xavi voor de gelijkmaker.

Onze tegenstander nam ondanks geweldig keeperswerk van Benley weer twee keer de leiding, maar gastspeler Luke scoorde net zo vaak, waardoor de stand kort voor tijd 4-4 was. Helaas was ons batterijtje uiteindelijk net wat leger dan die van DSS en schoten zij nog 2 keer de bal tegen de touwen. Een nederlaag, maar wel eentje met de nodige perspectief, want ook Max, Quin, Jilles en Luc speelden net als de rest een heerlijke wedstrijd.

Ook inval-coach Martijn had staan genieten. "Dat deze spelers zo'n goede eerste wedstrijd op de mat leggen, dat was zo tof om te zien. Het plezier straalde er vanaf. Dit is een mooie groep waar Schoten nog veel plezier aan gaat beleven."