Ihsan betaalt het vertrouwen terug

Parkstad SV 2

Schoten 2

30 oktober 2022 11:30

A. Benzerrouk

Sportpark De Eendracht
Bok de Korverweg 12
1067HR
AMSTERDAM

Vandaag stond de wedstrijd Parkstad – Schoten op het programma. Oftewel: de nummer 5 tegen de nummer 2. Een grote opkomst op de vrijdagtraining kon er helaas niet voor zorgen dat we met veel wissels aan de aftrap konden beginnen. Tom en Raymond vullen de gaten op bij het eerste elftal, Sjors is nog op reis en Barry en Quincy zijn ziek. Gelukkig hebben Tim en Jorrell kunnen regelen er toch bij te zijn. Zo heeft trainer Ket 13 spelers tot zijn beschikking. Zijn opdracht is duidelijk; laat de bal het werk doen en Ihsan moet drie keer scoren.

Het zonnetje scheen lekker, het natte grasveld was pas gemaaid en beide teams waren gretig en gingen voor de winst. De perfecte omstandigheden voor een voetbalwedstrijd. Dat beide teams voor de winst gingen was te merken aan de felheid aan beide kanten. Om elk duel werd gestreden en door zowel de spelers als grensrechters werd uit elke situatie het meest haalbare gehaald. De wedstrijd was hard maar sportief. Schoten probeerde vanuit achteruit te voetballen en Parkstad zocht snel hun spitsen op waardoor de wedstrijd op en neer ging. Na 8 minuten speelt Schoten de bal via Daniel naar Nick die op zijn beurt Ralph weet te vinden. Ralph ziet Ihsan voor de goal vrijstaan en geeft de bal op maat. Ihsan rond beheerst af 0-1!

Dit geeft Schoten vertrouwen en iedereen probeert elkaar scherp te houden door geconcentreerd te blijven en elkaar te coachen. In de 24e minuut lukt het Schoten om Kenneth zijn kwaliteiten te benutten. Aan de rechterflank weet hij op snelheid langs zijn man te komen, hij kijkt even op en ziet Ihsan weer vrij staan die de bal simpel binnen kan schieten 0-2!

Vijf minuten later zet Parkstad een aanval op via hun linkerkant. De linksbuiten speelt zichzelf vrij en krijgt de bal bij de spits van Parkstad die scoort. Omdat de verdedigers van Schoten scherp waren en de aanvaller buitenspel gezet hadden, was iedereen in de veronderstelling dat deze goal zou worden afgekeurd. De scheidsrechter hield hier zijn eigen regels op na en keurde de goal goed 1-2..

Deze beslissing gaf vertrouwen aan de thuisploeg waarna zij even later weer op het Schotendoel afkwamen. De aanvaller probeerde zijn medespelers te vinden maar die waren weer buitenspel gezet. Omdat hij te veel ruimte kreeg besloot hij zelf maar te schieten en via de onderkant van de lat vloog de bal binnen 2-2..

In de rust werden de onderlinge afspraken nog eens herhaald en met frisse zin werd er aan de tweede helft begonnen. Schoten maakte het spel en het lukte in de 50e minuut om de bal bij Jorrell te krijgen. Ihsan had dit door en startte zijn loopactie om de bal mee te krijgen van Jorrell. Ihsan bleef kalm en noteerde zijn derde treffer op het scorebord 2-3!

Vanaf dit punt ging de wedstrijd heen en weer. Parkstad hield het veld groot en zocht de sterke spitsen op. Schoten verdedigde georganiseerd en kon voetballend een aantal kansen creëren via de buitenspelers mede dankzij de grote werklust van de middenvelders. Veel grote kansen bleven uit.

Ihsan had zijn taak gedaan en kon moegestreden vervangen worden door Michael die eigenlijk ziek was maar toch kwam. Schoten leek de wedstrijd onder controle te hebben maar speelde vandaag geregeld tegen 12 man. De scheidsrechter van dienst floot consequent niet voor overtredingen op Schotenspelers en besloot omgekeerd wel alles af te fluiten.

In de 80e minuut gaf Parkstad de bal voor, de spits die eigenlijk buitenspel stond werd gecoacht door zijn medespeler met ‘laat maar gaan’ waardoor de verdedigers van Schoten werden misleid. De coachende speler ontving de bal en scoorde 3-3.

De spelregels schrijven dat voor misleiding een indirecte vrije trap voor de tegenpartij gegeven moet worden maar de scheidsrechter had dit hoofdstuk van het spelregelboekje nog niet gelezen.

Na deze goal werden er nog twintig(!) minuten doorgespeeld maar zonder grote kansen. Na 100 minuten vond ook de scheids het genoeg. Voor Schoten had er meer ingezeten maar jammer genoeg speelde de scheidsrechter een te grote rol in de verder sportieve wedstrijd.