Droomstart zorgt voor de overwinning

Velsen Rkvv 4 (zon)

11 december 2022 12:00

R. Ket

Sportpark Vergierdeweg
Vergierdeweg 265 A
2026BJ
HAARLEM
tel. 023-5375732

Vandaag stond de laatste wedstrijd van het jaar 2022 op het programma. Zoals wel vaker dit jaar was de groep met aanwezigen klein. Desalniettemin stond er een aardig elftal op het veld met als grote verrassing uiteraard Raymond, die vandaag Jeremy in het doel ging vervangen.

Velsen mocht vandaag aftrappen. Dat het dan na 1 minuut spelen al 1-0 voor Schoten staat is best opmerkelijk te noemen. De eerste de beste balverovering van Schoten zorgt ervoor dat Daniel de bal van achteruit over de verdediging van Velsen neer legt, Quincy is als eerste bij de bal en ziet de keeper zijn goal uitkomen, zijn lob mist echter vaart, maar gelukkig is Kenneth meegelopen en zodoende komt de lob van Quincy bij Kenneth terecht. Deze belandt nog heel even in een kleine scrimmage met zijn tegenstander, maar krijgt de bal uiteindelijk toch voor zijn voeten en kan deze in het lege doel schieten, 1-0!

Binnen 10 minuten kan Schoten de wedstrijd al beslissen als Quincy de diepte in wordt gestuurd door Donny. Quincy snijdt vanaf de rechterkant met bal en al naar binnen, maar ziet zijn schot net naast gaan.

Na deze kans lijkt Velsen het achterin wat beter op orde te hebben en duurt het even voordat er weer wat gevaar wordt gesticht voor de goal van Velsen. Toch noteren we na een half uur spelen weer een kans voor Schoten als een afgeslagen corner, randje zestien, heerlijk voor de voeten van Nigel belandt, zijn inzet (met links) gaat ver, heel ver naast.

Ook Velsen krijgt voor rust een kans als Raymond voor het eerst deze wedstrijd besluit een pass van achteruit niet bij Daniel in te leveren, maar Kenneth te zoeken. Zijn pass wordt onderschept en Kenneth maakt een professionele overtreding. De indraaiende vrije trap komt op het hoofd van een Velsen speler die zijn inzet via Raymond op de lat zien eindigen, echter valt de rebound precies voor een Velsen speler die de bal vanaf een meter of 6 in het lege doel kan schieten, echter gaat zijn schot huizenhoog over en gaat Schoten met een 1-0 voorsprong de rust in.

Na rust is de eerste kans wederom voor Velsen als Jordy even kortsluiting krijgt. Zelf noemt hij het “Argentijnse agressie”, zijn teamgenoten noemen de na-trap actie nogal dom. Schoten had namelijk de bal en krijgen nu op 18 meter van de goal een vrije trap tegen. De aanvoerder van Velsen gaat achter de bal staan en ziet zijn vrije trap eindigen op de paal.

Een minuut later is Schoten wel efficiënt, als Daniel de bal van achteruit richting Donny aan de rechterkant speelt. Deze geeft op zijn beurt een pass over 60 meter op maat richting Quincy, die de keeper van Velsen voor de tweede maal deze middag kansloos laat, 2-0!

Na deze goal worden de ruimtes op het veld groter en Schoten lijkt hier het beste mee om te gaan. Zo is het Tom die een steekbal geeft richting Donny, “mooi bal Tom”, aldus Tom over zijn pass. Donny is sneller als zijn tegenstander en schiet de bal direct langs de uitgekomen keeper in het net, 3-0!

Dat de ruimte achter de verdediging van Velsen erg groot is geworden is ook bij de 4-0 zichtbaar. Nigel stuurt van eigen helft Quincy de diepte in die een vrije doortocht heeft richting de keeper, zijn schot gaat hard en hoog door het midden en maakt hiermee het 4e doelpunt voor Schoten van deze middag.

Schoten speelde deze thuiswedstrijd trouwens weer in het uitshirt. En er is een speler binnen Schoten 2 die nog nooit een doelpunt heeft gemaakt in het geel-zwart, maar daarentegen wel in het uitshirt, Jordy. Om deze traditie voort te zetten besloot hij zijn kans maar is te wagen met een corner. “Treintje! Treintje!”, roept Jordy als hij eindelijk bij het zestienmetergebied is. Het wordt een eenpersoonstreintje, maar wel met succes! De indraaiende corner van Quincy belandt precies op het hoofd van Jordy, zijn kopbal gaat eerst nog tegen de keeper aan, maar belandt vervolgens voor zijn voeten, met een punter gaat de bal vervolgens tergend langzaam over de lijn, 5-0!

Dat het in de slotminuten uiteindelijk toch nog 5-1 wordt is jammer voor keeper Raymond, die vandaag een echte sta-in-de-weg bleek voor Velsen, maar verder doet het niets af aan de teamprestatie deze middag!