“Mag ik invaller zijn?”

2024CN
HAARLEM
tel. 023-5267033

Vandaag stond de uitwedstrijd bij H’lem-Kennemerland op het programma. Thuis werd er met 4-0 van hen gewonnen, echter ging dat niet al te makkelijk. Vandaag bleek wederom dat het geen gemakkelijke wedstrijd zou worden.

De warming-up toonde al aan dat er bij sommige te makkelijk over gedacht werd en die gedachte werd meegenomen naar het begin van de wedstrijd.

Het eerste kwartier van de wedstrijd gebeurt er bar weinig en zijn beide ploegen zoekende. Het is dan ook geen verrassing dat het eerste gevaar ontstaat uit een dood spelmoment. Een vrije trap op zo’n 20 meter van de goal van Jeremy, eindigt met een listige stuit net voor hem. Jeremy weet het schot te stoppen, maar ziet de rebound vallen voor 2 spelers van H’lem-Kennemerland, waarbij er 0 verdedigers van Schoten waren meegelopen, echter met een katachtige reflex houdt Jeremy zijn doel schoon.

H’lem-Kennemerland is de betere ploeg in deze fase van de wedstrijd, echter zijn het voornamelijk afstandsschoten en voorzetten die voor gevaar zorgen, zonder dat dit tot hele grote kansen leidt. Toch valt na een halfuur spelen de 1-0, als uit een corner Tom de bal niet goed wegwerkt, deze perfect voor het linkerbeen van een H’lem-Kennemerland middenvelder valt en Jeremy met een schot van 20 meter kansloos laat, 1-0!

Schoten krijgt welgeteld 1 kans voor de rust, een voorzet van Tim belandt precies bij Kenneth, die de bal volleert richting de goal maar zijn schot naast ziet gaan.

In de rust is het voor gelegenheidscoach Daniel tijd om te wisselen. Zoals hij geleerd heeft van Dennis Groot (ook al wisselde die Daniel wel is in minuut 43), moesten de wissels het verschil gaan maken.

Donny en Nigel.

Schoten begint de 2e helft met veel voorwaartse druk naar voren en het is Nigel die achter een bal aan sprint waarvan de meeste dachten dat wordt een achterbal, echter verbaast Nigel iedereen door de bal in te houden, meteen legt hij deze terug op Donny die met een lage schuiver de bal in de verre hoek plaatst, 1-1!

Wat dit duo allemaal had besproken op de bank weet niemand, want 5 minuten later is het hetzelfde koppel die zorgt voor de 1-2. Dit keer is Donny de aangever en Nigel de afmaker nadat Raymond met een voorzet richting de 2e paal Donny bereikt, deze de bal teruglegt op Nigel en hem een niet te missen kans geeft.

H’lem-Kennemerland gaat echter niet bij de pakken neerzitten en in plaats van dat Schoten doordrukt is het ineens niet veel later 2-2 als een overtal situatie aan de linkerkant van Schoten goed wordt uitgespeeld door H’lem-Kennemerland, met een hard laag afstandsschot maken ze de gelijkmaker.

Tijd om te wisselen. Ihsan erin.

En ook dit blijkt een gouden wissel, want als Ihsan rond de 70e minuut de bal ontvangt op zo’n 30 meter van de goal, geeft hij een perfecte steekpass in de loop van de naar binnen toegekomen Donny, de keeper komt nog uit, maar ziet de bal langs hem heen in het doel verdwijnen, 2-3!

Met nog 10 minuten te spelen is het weer tijd voor een wissel. Jorrell erin.

Ja en wat er nu in de laatste minuut van de wedstrijd gebeurd is eigenlijk niet te beschrijven. Jorrell ontvangt de bal aan de rechterkant van het veld van Kenneth en besluit van grote afstand het maar is te proberen… of is het toch een voorzet? Nou, oordeel zelf maar, want deze goal staat onder andere op Dumpert dumpert.nl - Kelderklassegoal van het weekend

Schoten wint de wedstrijd, makkelijk ging het niet, maar de koppositie blijft behouden. Nog 3 wedstrijden te gaan!