In de wachtkamer

1985HT
DRIEHUIS NH
tel. 0255-513768

Woensdagavond 24 mei mocht Schoten de laatste wedstrijd van dit mooie seizoen spelen. Onder het toeziend oog van 5 toeschouwers was Schoten met een redelijke grote groep aanwezig. Deze laatste wedstrijd van de competitie was tevens de laatste wedstrijd van Jordy en Nigel, die besloten hebben te stoppen met voetbal. Ook de laatste wedstrijd van Stephan en Donny die het een jaartje in Schoten 1 nog gaan proberen en de laatste wedstrijd (vanaf de blessurebank) van Tom, die trainer wordt volgend seizoen. Genoeg reden dus om er een mooie laatste wedstrijd van te maken.

Na 20 minuten spelen is er het eerste mooie moment van de wedstrijd als Nick een een-twee aangaat met Ishan en de bal vanaf een meter of 18 met een stiftje over de keeper heen plaatst, 0-1!

Niet veel later valt de 0-2 als een afgeslagen bal bij Bas terecht komt, zonder na te denken besluit hij de bal in een keer met een lage streep richting het doel van Velsen te schieten, in de korte hoek blijkt deze bal voor de keeper onhoudbaar, 0-2!

Na een halfuur is Nigel het veld ingekomen, die dit seizoen beter presteerde als invaller dan als basisspeler en dat bleek ook nu weer, net koud in het veld wordt er druk gezet op de Velsen verdediging, Nigel verovert de bal op zo’n 20 meter van de goal en ziet de keeper te ver voor zijn doel staan, met een geplaatst schot over hem heen schiet hij de 3e goal van deze avond binnen, 0-3!

Toch komt Velsen vlak voor rust terug in de wedstrijd als een slappe inspeelpass van Daniel wordt onderschept door Velsen, ze spelen het overtal direct goed uit en laten Jeremy voor de eerste maal deze avond kansloos, 1-3!

In de rust worden er weer de nodige wissels gedaan zodat iedereen vandaag ongeveer evenveel aan spelen toekomt.

En dit blijkt wel is een slimme zet deze avond, want Schoten oogt energiek en dit resulteert direct na rust in de volgende treffer. Stephan geeft een voorzet richting Kenneth die met een geplaatst schot zijn 1e treffer van deze avond laat noteren, 1-4!

De volgende treffer is er een die niemand had verwacht, want als Donny een dieptebal geeft richting Nigel is de weg naar de goal nog lang, echter tot ieders verbazing zet Nigel een sprint in vanaf de middenlijn en blijft hij zijn tegenstanders voor, alleen voor de keeper faalt hij niet en maakt hij zijn 2e van deze avond, 1-5!

Tijd voor de scheidsrechter om Velsen even te helpen. Uit een kluts situatie in het zestienmetergebied van Schoten belandt de bal via Nick in Jeremy zijn handen, deze pakt de bal op, maar de scheidsrechter beoordeelt dit als een terugspeelbal. Het buitenkansje wordt benut door Velsen, 2-5!

Het antwoord van Schoten hierop volgt met de voeten. Donny passeert zijn tegenstander aan de linkerkant van het veld, geeft vervolgens de bal laag voor richting de 2e paal, waar Kenneth vogelvrij de bal voor het intikken heeft, 2-6!

In het laatste kwartier van de wedstrijd is het aan beide kanten een gatenkaas, gezien het tempo waarin de doelpunten elkaar opvolgen. Eerst is het Velsen die de 3-6 maakt dwars door het centrum van Schoten. Vervolgens is het weer de beurt aan Schoten als Nigel de bal aan Donny meegeeft, die door het centrum van Velsen heengaat en de bal met een ouderwetse punter in de kruising schiet, 3-7!

Het laatste doelpunt komt toch op naam van Velsen als ze wederom alleen voor Jeremy verschijnen en de eindstand op 4-7 bepalen.

Schoten staat voor nu bovenaan met 2 punten voorsprong op Het Amsterdamsche Bos, echter hebben zij nog 2 gestaakte wedstrijden uit te spelen en is het dus afwachten voor Schoten of zij op de 1e of 2e plek zullen eindigen.

In ieder geval zit het seizoen er voor nu op en bedanken we de trouwe supporters, kantinemensen en stiekem ook onze trainer/leider/speler/keeper Raymond die toch wel veel, heel veel doet voor dit zooitje!