Een wedstrijd waar lang naar uitgekeken werd

Schoten 2

FC Amsterdamse Bos 2

21 mei 2023 12:00

R. Ket

Sportpark Vergierdeweg
Vergierdeweg 265 A
2026BJ
HAARLEM
tel. 023-5375732

Zondag stond dan eindelijk de wedstrijd Schoten – A’damse Bos op het programma, een wedstrijd die allesbeslissend zou worden voor het kampioenschap in de reserve 4e klasse, of zoals men zegt “in onze eigen Champions League”. Vooraf deed het A’damse Bos er alles aan om deze wedstrijd te verplaatsen, want wat is het geval, het A’damse Bos heeft twee teams en daar hebben zij 20 spelers voor, als deze twee teams tegelijkertijd moeten spelen, dan komen zij in de problemen en dat gebeurde deze zondag. “We hebben een toernooi in Duitsland, dus we kunnen niet”, “we kunnen pas om 16:30u spelen”, “we kunnen alleen op vrijdagavond spelen”. Schoten ging hier niet in mee en liet de wedstrijd staan op zondag om 12:00u. De vraag die rondspeelde, zouden ze wel of niet komen? Het antwoord kwam al snel rond 11:00u toen de eerste spelers verschenen, er kon gewoon lekker gevoetbald worden!

De eerste 20 minuten was Schoten de bovenliggende partij met daarbij 1 grote kans voor Donny die zijn inzet van een meter of 18 op de paal zag eindigen. Dan na 20 minuten volgt er overtreding randje zestien op Jorrell, de scheidsrechter laat doorspelen en in de rebound komt de bal voor Tom, die kennis mag maken met de noppen van zijn tegenstander en het veld moet verlaten, later blijkt in het ziekenhuis dat zijn middenvoetsbeentje is gebroken en gips het resultaat is.

Dit lijkt een kantelpunt te zijn in de wedstrijd, het spel van Schoten wordt rommeliger en het A’damse Bos komt beter in de wedstrijd. Dit resulteert in de 1e grote kans voor hen ook als een lage voorzet bij de 2e paal terecht komt, echter weet Jeremy de bal met zijn voet te stoppen.

Vlak voor rust krijgt het A’damse Bos zijn 2e grote kans van de wedstrijd als de spits een vrije doortocht heeft richting Jeremy, echter kiest hij de juiste hoek en weet Schoten met een 0-0 de rust in te slepen.

Na de rust komt Schoten de eerste tien minuten niet onder de druk van het A’damse Bos uit, diverse corners en vrije trappen worden ternauwernood verdedigd, echter komt het A’damse Bos toch op 0-1 als Jorrell rond de middenlijn balverlies lijdt, diverse spelers van Schoten staan niet meer goed in positie en de buitenspeler van het A’damse Bos profiteert hier optimaal van door naar binnen te snijden en de bal in de korte hoek raak te schieten, 0-1!

Na deze goal lijkt Schoten te beseffen dat er uit een ander vaatje getapt moet worden de 2e helft en dit resulteert direct in een grote kans voor Michel. Een indraaiende voorzet van Donny komt bij de 2e paal terecht, waar Michel de bal volleert richting de goal, helaas belandt zijn inzet snoeihard op de paal.

Dit bleek achteraf de laatste grote kans voor Schoten, want niet veel later wordt het 0-2, als een corner wordt weggewerkt door Schoten, echter valt deze perfect voor de linksback van het A’damse Bos die de bal schitterend in de kruising krult, 0-2!

Schoten gaat meer risico’s nemen om nog iets te forceren, maar helaas, werkt dit averechts als het A’damse Bos op de counter ervoor zorgt dat het 0-3 en 0-4 wordt.

Zodoende wordt dé wedstrijd van de competitie, onze eigen Champions League finale, verloren. Maar ook nederlagen moet je nabespreken en dat werd gedaan op het Schoten complex, waar het nog lang gezellig bleef in het zonnetje.

Wat ons nu nog rest? Woensdagavond 20:00u de laatste wedstrijd van het seizoen, uit bij Velsen, mocht die in winst worden omgezet, dan is er nog een kleine, hele kleine kans dat Schoten toch kampioen kan worden….