Daniël haalt de bal van de lijn

FC Amsterdamse Bos 2

Tom Jacob (vrije trap)

22 januari 2023 12:00

Anoniem

Sportpark Amsterdamse Bos
Jan Tooroplaan 48
1182AE
AMSTELVEEN

Zondag 22 januari waren er over ter wereld krakers op de voetbalvelden te vinden. Arsenal – Manchester United, Feyenoord – AJAX en Amsterdamse Bos – vv Schoten 2. Waarschijnlijk waren bij laatst genoemde wedstrijd de minste toeschouwers, toch werd er binnen Schoten wel degelijk toegeleefd na deze wedstrijd. Het ongeslagen A’damse Bos moest deze zondag verslagen worden door de 15 spelers van Schoten, om zodoende ook in verliespunten boven ze te blijven.

Het begin van de wedstrijd was voor de centrale verdediger van Het A’damse Bos, deze besloot namelijk na welgeteld 1 minuut om met een gestrekt been op de knie van Quincy in te komen. De (uitstekende) scheidsrechter bestrafte dit met geel, tot ieders verbazing ging de verdediger hier zelfs nog commentaar opgeven, waar hij blij mocht zijn dat het geen rood was.

De tien minuten straf die hij kreeg leverde echter geen kansen op voor Schoten, wel werd het spelbeeld duidelijk. Het A’damse Bos liet hun voorwaartsen jagen op elke bal en hanteerde voornamelijk de lange bal richting hen. Schoten probeerde meer te combineren maar kreeg te maken met veel kleine overtredingen, waardoor er veel vrije trappen op de helft van Het A’damse Bos werden gegeven, echter kwam hier weinig gevaar uit. Het dichtste bij was Tom met een vrije trap die over het muurtje net naast de verkeerde kant van de paal belandde.

Aan de andere kant kreeg ook Het A’damse Bos na 25 minuten spelen zijn eerste grote kans van de wedstrijd als de verdediging van Schoten niet goed staat en 1 aanvaller tussen 3 verdedigers het gaatje vindt om alleen richting Jeremy te gaan, gelukkig gaat ook zijn inzet net naast de verkeerde kant van de paal.

Het volgende moment speelt zich weer af in het strafschopgebied van Het A’damse Bos als Bakker met een verre inworp Tom weet te bereiken, met zijn rug naar de goal en een verdediger in z’n nek worstelt hij zich er langs, echter kan hij net geen genoeg richting meer geven aan de bal en gaat zijn inzet naast.

Dan zitten we in de 40e minuut als Bas een “black-out” krijgt. Hij ontvangt de bal van Daniel en besluit deze te kaatsen. Echter gaat de kaats op borsthoogte en met de kracht waar menigeen mee op goal schiet, Daniel probeert de bal op z’n borst aan te nemen, maar wordt onder druk gezet door de spits die de bal weet te veroveren en nu een vrije schietkans krijgt, gelukkig brengt de paal redding voor Schoten.

De laatste kans van de 1e helft is voor Kenneth als hij met een loopactie vanuit het middenveld richting de goal van Het A’damse Bos gaat, echter gaat zijn loopactie zover door dat hij bijna op het veld van Pinoke belandt en de kleedkamers met een 0-0 stand worden opgezocht.

Het was koud, tijd voor thee. Ow nee, dat krijgen we niet van ze, geen drinken. Jammer.

De tweede helft is bijna een kopie van de eerste helft. Beide teams zijn aan elkaar gewaagd en grote kansen blijven zeldzaam. Nick en Donny proberen het met een schot van afstand, welke allebei naast gaan. Aan de andere kant komt de spits van Het A’damse Bos na het passeren van Jordy in een 1-tegen-1 situatie met Daniel, maar ook zijn schot gaat naast.

Rond de 80e minuut krijgt Het A’damse Bos dan toch een grote kans om de 1-0 te maken als Schoten de bal slecht wegwerkt in het eigen zestienmetergebied, de bal belandt uiteindelijk voor de voeten van een speler van Het A’damse Bos die vrij kan uithalen van een meter of 12, de bal gaat langs Jeremy, maar gelukkig staat daar Daniel die de bal van de lijn weet weg te werken.

Dan breken de laatste minuten van de wedstrijd aan. En iedereen die wel is met Tom Jacob heeft getraind kent de uitspraak: “laatste minuut Young Boys uit”. Voor de mensen die niet met Tom hebben getraind, dit betekent dat de bal op een meter of 20 van de goal ligt en Tom achter de bal gaat staan. Deze situatie deed zich voor in minuut 89. Tom gaat achter de bal staan en ziet zijn inzet dusdanig van richting worden veranderd door de muur dat deze de keeper kansloos laat, 0-1!

Het slotoffensief van Het A’damse Bos kwam Schoten zonder problemen door en zo werd er snel koers gezet richting de Schoten kantine om daar te kijken naar de volgende topper van deze dag. O ja, en om na te praten over de bal die van de lijn werd gehaald.