TWEE KOPBALLEN IN EIGEN DOEL DOEN SCHOTEN DE DAS OM

1946WG
BEVERWIJK
tel. 0251-230038

Vandaag werd onder gure omstandigheden de uitwedstrijd van Schoten JO10-1 tegen DEM JO10-6 gespeeld zonder de zieke Mick (van harte beterschap) en Vince wegens een bedrijfsfeest. Dat betekende dat Schoten zonder wisselspelers de wedstrijd moest zien te klaren.

Het begin was veelbelovend Jamie zorgde al snel voor een voorsprong na goed voorbereidend werk van Luke, gevolgd door een solo van Luke wat de 0-2 betekende. Jilles stond zijn mannetje aan het hoofd van de verdediging en met goede passes van achteruit vond hij regelmatig zijn medespelers. DEM zat niet bij de pakken neer en een ongelukkig moment van Demian betekende de aansluitingstreffer, hij kopte (fraai) over zijn eigen keeper Nout. De tegenstander pakte direct het initiatief en dat resulteerde in de gelijkmaker. Luke en Jamie dachten er anders over en met een combinatie zorgde de laatste voor een 2-3 ruststand. DEM zette na rust Schoten direct onder druk en ondanks goed verweer van Djessie, Jilles en de hardwerkende Jace werd het via een afstandsschot van DEM 3-3. DEM bleef aandringen en een hoge bal voor het Schotendoel werd opnieuw in eigen doel gekopt. Nout speelde ook niet zijn gelukkigste wedstrijd via zijn lichaam en z’n neus ging een schot opnieuw in het doel. Demian zorgde met een schot voor de aansluitingstreffer 5-4. DEM was fysiek iets sterker en en dat resulteerde in nog 2 doelpunten. Opnieuw Demian met een schot zorgde nog voor enige hoop bij Schoten 7-5, maar het fellere DEM bepaalde vlak voor tijd de eindstand op 8-5.

Al met al werd de felheid van DEM beloond en zullen in de komende wedstrijd tegen Bloemendaal de mouwen opgestroopt moeten worden, maar eerst weer met veel plezier gaan trainen.

Opa van Vince