De JO10-2 trein dendert door

2026BJ
HAARLEM
tel. 023-5375732

Hoe snel kunnen spelers en een team stappen maken? Het antwoord is duidelijk. Heel snel. Nog geen 3 maanden geleden speelde onze JO10-2 haar eerste wedstrijd. Het plezier was zeker al aanwezig, maar vaak was het nog uitvogelen hoe voetbal in elkaar steekt.

Nu in midden november is de situatie heel anders. Iedereen snapt het spelletje, er worden wedstrijden gewonnen en het plezier spat er vanaf. En dat laatste is toch echt het belangrijkst.

Dit weekend kwam Geel-Wit op bezoek. Eerder dit seizoen werd er verloren en dat was door verschillende spelers niet vergeten. Keeper Benley zei terecht: "Maar wij zijn echt wel al beter geworden." Dat bleek te kloppen als een bus. Schoten pakte vanaf het eerste fluitsignaal het initiatief. Mehmet en Xavi lieten zich weer als spelmakers gelden, Max en Luc stonden weer als echte mannen te verdedigen en Quinssie, Quinn en Vince werkten keihard op het middenveld. Schoten kwam terecht op voorsprong door een treffer van Xavi, maar zag Geel-Wit op gelijke hoogte komen. Gelukkig had Xavi zijn vizier op scherp staan, want hij bepaalde de ruststand op 3-1 door nog twee keer te scoren.

Na rust denderde de JO10-2 door en liep het snel uit naar een 7-1 voorsprong. Mehmet scoorde fraai, net als Xavi. De geest leek een beetje uit de fles, want kort voor tijd scoorden de bezoekers nog twee keer. Gelukkig was doelman Benley in vorm, want hij hield nog een paar prima kansen uit zijn doel. Het slotakkoord was voor invaller Vince. Hij gaf aan ook nog te willen scoren. Zijn woorden bleken geen loze te zijn. Met een goed bekeken schot zette hij de 8-3 eindstand op het scorebord. De tweede overwinning op een rij!

De coaches van Schoten, Senna en Martijn, waren zeer te spreken na afloop. "Ik heb staan genieten," gaf Martijn aan. "Blij dat we weer gewonnen hebben, maar ik ben vooral trots op de stappen die gezet worden. Als voorbeeld wil ik dit keer Luc en Max aanhalen. Je ziet ze iedere week groeien. En nieuweling Mehmet is ook een aanwinst. We gaan nog veel plezier beleven aan deze groep!"