Mini's bezorgen Schoten een mooie 113e verjaardag

2026BJ
HAARLEM
tel. 023-5375732

Als opening stond op deze verjaardag, met vandaag een plak cake bij de koffie, de wedstrijd tussen de Schoten mini’s en Spaarnwoude op het programma. De volgende spelers zorgden voor een waar doelpuntenfestijn:
Schoten met Malek, Rens, Shane, Marouan, Amadeo, Jacob, Bodhi, Burak en Hamza en
Spaarnwoude met Luuk, Luca, Rens, Sam, Fedde, Bohdi, Toon, Mathew, Jennifer en Alex.

Schoten opende zeer voortvarend met al heel snel een doelpunt van Marouan. Spaarnwoude dacht dat kunnen wij ook en Luuk zorgde voor de gelijkmaker, waarna Schoten opnieuw het initiatief nam en met 2 doelpunten van Marouan de voorsprong uitbreidde naar 3-1. Spaarnwoude zorgde via Luuk voor de 3-2. Opvallende deze eerste helft was dat beide teams al niet zoveel meer op een kluitje voetbalden en de Maarten Stekelenburg Arena ten volle benutten. Een mooi schot van Jacob werd helaas voor Spaarnwoude van richting veranderd door het enige meisje op het veld en verdween in hun eigen doel. Jennifer niet getreurd het overkomt de beste spelers wel eens. De mooiste goal van de wedstrijd kwam van Bodhi die met een bekeken schot in de hoek voor 5-2 zorgde. Daarna werden de dorstige monden voorzien van limonade waarna de tweede helft kon beginnen, om de wedstrijd aantrekkelijk te houden mocht Spaarnwoude een veldspeler meer inbrengen.

Dit zorgde ervoor dat ondanks het goed verdedigen van Hamza, Rens, Amadeo, Spaarnwoude heel langzaam via Luuk, Luca en opnieuw Luuk, keeper Burak driemaal het nakijken gaf, met een gelijke stand van 5-5 als gevolg. Zou er nog een winnaar komen, vroegen de enthousiaste supporters van beide clubs zich af. Het antwoord is ja, want de jongste mini van Schoten, Shane, kroonde zich tot grote vreugde van alle Schoten mini’s tot held door de 6-5 binnen te schieten.

Jongens en meisje wat hebben de toeschouwers weer van jullie genoten en met de wedstrijd in Spaarndam nog in gedachte, zien we bij jullie allemaal een enorme vooruitgang. Ga zo door en nu weer met veel plezier trainen.

Opa van Shane