Schoten en Geel-Wit mini's houden elkaar in evenwicht

Schoten JO7-1

Geel Wit Smurfen / O7

Anoniem (schot)

Simon de Hoog competitie

18 februari 2023 9:00

Sportpark Vergierdeweg
Vergierdeweg 265 A
2026BJ
HAARLEM

Vandaag stond onder zeer winderige omstandigheden de thuiswedstrijd van de Schoten mini’s tegen Geel Wit mini’s op het programma. Na de verliespartij in de uitwedstrijd wilden de jongens graag revanche nemen in de Maarten Stekelenburg Arena.

Schoten kwam ook sterk uit de startblokken en zocht direct het doel van de tegenpartij op, dit leidde tot 2 schoten van Marouan op de paal. Ook Rens zijn poging om te scoren lukte niet. Uit één van de aanvallen wist Jacob met een mooi schot de keeper van Geel Wit te verschalken en dat betekende een 1-0 voorsprong. Aan de ander zijde wist keeper Hamza de gelijkmaker diverse malen te voorkomen maar moest hij toch de gelijkmaker toestaan ondanks goed verdedigen van Malek en Amadeo. Schoten bleef de aanval zoeken middels Bohdi met een paar fraaie passeerbewegingen, alleen sloeg Geel Wit in de counter toe en stond er 1-2 op het scorebord.

De tweede helft begon met Jacob op doel en Hamza als veldspeler, ook nu probeerde Schoten net als in de eerste helft te combineren. Dit gaat al een stuk beter dan in het begin van het seizoen.Uit één van de aanvallen kreeg Shane de bal voor zijn rechterbeen en als een echte spits schoot hij de gelijkmaker binnen. Om iedereen warm te houden ging Shane keepen en Jacob weer als veldspeler fungeren. Beide teams bleven strijden om een doelpunt te maken, maar de weer enthousiaste toeschouwers en de coaches Tjerk en Marc waren het erover eens dat dit een mooie en terechte uitslag was. Ook zij constateerden dat de jongens weer een stapje verder waren en het “kluitjesvoetbal” steeds minder wordt. Nu donderdag weer lekker trainen en plezier maken.

Opa van Shane