SCHOTEN JO10-1 VERLIEST NIPT VAN BLOEMENDAAL JO10-6

2061KB
BLOEMENDAAL
tel. 023-5375300

De eerste wedstrijd die gepland stond in 2023 was de uitwedstrijd tegen Bloemendaal. Onder erbarmelijke omstandigheden met veel wind en heel veel regen en ook nog eens zeer vroeg werd om half negen half in het donker aangevangen met de wedstrijd, nadat enkele Schoten ouders ervoor gezorgd hadden dat er ook een tweede goal op het speelveld kwam te staan, wat wel zo handig is bij een voetbalwedstrijd.

Nu uitkomend in een hogere klasse werd ernaar uitgekeken hoe de Schoten boys zich het laatste half jaar hebben ontwikkeld. De thuiswedstrijd tegen dezelfde tegenstander werd begin september met zeer ruime cijfers 10-3 verloren met vooral een fysiek sterkere tegenstander. Schoten begon de wedstrijd met een flinke wind tegen voortvarend met goed combinatiespel wat al snel zijn vruchten afwierp door een doelpunt van aanvoerder Jamie. Bloemendaal maakte heel slim gebruik van het windvoordeel en scoorde halverwege de eerste helft de gelijkmaker, even later gevolgd door 2-1, daarna 3-1 en op slag van rust met veel geluk een frommelgoal 4-1.

Het lijkt nu of Bloemendaal heer en meester was, maar vooral dankzij hun keeper kwamen Jamie , Luke en Demian niet tot scoren. Tijdens de rust probeerden de coaches Sjoerd en Wesley de spelers erop te wijzen dat wind in de rug tot meer schoten op goal moesten leiden. Schoten kwam voortreffelijk uit de startblokken, Vince scoorde al snel de 4-2 en Demian maakte de aansluitingstreffer 4-3. Bloemendaal kon amper nog voor gevaar zorgen altijd pareerden Djessie en Jilles de aanvallen en anders stond keeper Nout zijn mannetje. Een zondagsschot van een meter of 20 van een Bloemendaalspeler verdween zomaar in de verste bovenhoek en betekende opnieuw een verschil van 2 goals. Schoten bleef de aanval zoeken met Mick aan de rechterkant en Jace opkomend vanuit het midden en dat leidde opnieuw tot de aansluitingstreffer van Jace. Alles werd nu op de aanval gegooid om de gelijkmaker te scoren maar opnieuw bleek de Bloemendaalkeeper een sta in de weg die al zonder het zelf te weten een doelpunt had voorkomen. En zoals zo vaak in het voetbal scoort de tegenstander uit een counter en werd de eindstand bepaald op 6-4.

Ondanks de nederlaag heeft Schoten zich niet de kaas van het brood laten eten en zijn ze met sprongen vooruit gegaan zowel voetballend en zeker fysiek werd er volop strijd geleverd, waarbij het verschil tussen de wedstrijd in september en nu een verschil van dag en nacht is gebleken. Nu weer heerlijk trainen en op naar de volgende wedstrijd.

Opa van Vince