Schoten JO11-1 laat zich gelden in de tweede klasse

2026BJ
HAARLEM
tel. 023-5375732

Na eerder dit seizoen twee keer kampioen geworden te zijn, komt de JO11-1 van Schoten inmiddels uit in de tweede klasse. In deze derde fase van dit seizoen werd al een knap punt behaald tegen Velsen, maar afgelopen zaterdag werd de eerste overwinning behaald. SVIJ JO11-1 werd met 3-2 verslagen.

De Haarlemmers schoten uit de startblokken, want in de derde minuut scoorde Eddie zeer fraai de 1-0. Met een soepele sleepbeweging zette hij een verdediger en de keeper van SVIJ op het verkeerde been, waarna hij beheerst de bal binnenschoot. Met zijn treffer kreeg hij zelfs de handen van het SVIJ-publiek op elkaar. Nog geen vijf minuten later scoorde Eddie ook de 2-0 op voorgeven van Robin.

Er ontspon zich een leuke wedstrijd met kansen aan beiden kanten. Nog binnen het kwartier deed SVIJ iets terug, echter vergrootte Chris de voorsprong voor Schoten weer. Dylano zette Chris vrij, waarna de aanvaller de 3-1 op zijn naam zette. Op slag van rust scoorde de IJmuidenaren de 3-2, waardoor de tweede helft alles nog mogelijk was.

In deze tweede helft bleven beide teams goed de combinatie zoeken. Schoten-keeper Nafez hield de tweede helft zijn doel schoon en de doelman van SVIJ deed dat ook, ondanks meerdere kansen voor beide teams. De ruststand bleek tevens de eindstand: 3-2. Schoten pakte hierdoor haar eerste zege in de tweede klasse.

Coach Brian was logischerwijs tevreden na afloop: “De eerste wedstrijden was erg wennen. Na 3 poules alles winnen met grote cijfers is het nu wennen om tegenstand te krijgen. Deze eerste overwinning is de opmars naar meer. Zolang we maar als team blijven spelen. Daar zit de kracht van deze groep.”