Trainersstaf Schoten JO-10 beleven zware week

2026BJ
HAARLEM
tel. 023-5375732

Zoals reeds in de kop vermeld, hadden de trainers van Schoten een zeer zware week, het begon al met het verslag van vorige week, waarbij Wesley opmerkte dat er een fout is gemaakt door de verslaggever inzake het toekennen van de derde goal tegen IJmuiden. Het bleek zoonlief Jilles te zijn die met een prachtig schot scoorde en niet de iets te korte teen van Jamie, zoals na uitvoerig bestuderen van de beelden van de VAR is gebleken. Ook Sjoerd beleefde treurnis, doordat zijn favoriete club Feyenoord gekild werd door AS Roma. Alleen mede door onze maandagtrainer Jordy bleef na een spannende wedstrijd AZ fier overeind door penalty’s. Op naar de halve finale in de Conference league.

Ook de Schoten JO10-1 kon er vandaag geen verandering in brengen tegen Kon. HFC JO10-11. Onder toeziend oog van de talrijke supporters, kwam de tegenstander beter uit de startblokken dan de thuisploeg. Een schot op de paal, gevolgd door een snel doelpunt, moesten de Schotenboys in de achtervolging. Demian scoorde met het hoofd de gelijkmaker en daarna volgde een spervuur aan schoten van Jamie, Luke, Jace net naast, nogmaals Jace, Vince en van een meter of 25 een schot van Luke op de lat. Kon. HFC werd murw gebeukt, maar als zo vaak vallen de doelpunten dan aan de andere kant. Met een lange uittrap van de grote keeper van Kon. HFC werd de spits bereikt en dat betekende dat keeper Nout kansloos was 1-2. De tegenstander kwam iets onder de Schotendruk uit en met een afstandsschot werd het 1-3. Voor rust werd het zelfs 1-4. Schoten kwam na de limonade sterk terug en via een goede aanval over rechts scoorde Mick heel fraai de 2-4. Even later bezorgde Vince Mick opnieuw een kans en dat betekende de aansluitingstreffer. Er ontspon zich een fellere strijd met een mooie voorzet van Luke door Vince net naast geschoten, Kon. HFC liet zich ook niet onbetuigd eerst op de paal en daarna doeltreffend. Schoten bleef erin geloven en werden door Djessie en Jilles van de nodige aanvallende impulsen voorzien. Demian knalde vervolgens op de paal en bij een tegenaanval werd in eerste instantie het schot goed tegengehouden door Nout, alleen de pech dat de bal voor een voorwaarts van de tegenpartij viel en deze opnieuw raak schoot. Een enorme pegel van Luke werd met de voet gestopt door de Kon. HFC keeper en tot slot schoot Jamie nog een keer op de lat.

Al met al paal en lat en de lange keeper stonden succes in de weg en zorgde voor een onnodige nederlaag.

Opa van Vince