Bloemendaal JO10-6 opnieuw te sterk voor Schoten JO10-1

Bergweg 5
2061KB
BLOEMENDAAL

Op deze eerste aangename zaterdag stond voor de derde keer deze voetbaljaargang de uitwedstrijd tegen Bloemendaal gepland om 8.30 uur. Dat betekende dat de reveille bij de meeste ouders rond de klok van 7.00 uur geweest moest zijn om op tijd 8.00 uur aan de Bergweg aanwezig te zijn, dit ondanks diverse weg op brekingen was iedereen toch nog redelijk op tijd. De laatste wedstrijd tegen Bloemendaal stond nog bij de meesten in het geheugen gegrift, een spannende wedstrijd waar het fysiek van de tegenstander de doorslag gaf.

Inmiddels waren we een paar maanden en de nodige trainingen verder en was er duidelijk een positieve ontwikkeling gaande. De Schoten aanhang was redelijk optimistisch en spelers hadden er zin in na een voetballoos weekend. Bloemendaal opende al snel de score met een onhoudbaar schot van een meter of 20, direct gevolgd door matig ingrijpen van onze achterhoede en de 2-0 stond op het scorebord. De uitstekend en fel spelende Jace maakte de aansluitingstreffer met een schot via de paal en de rug van de Bloemendaal keeper. Bloemendaal was veel feller in de duels en vergrootte de voorsprong naar een ruststand van 5-1, waarbij aangetekend dat Luke nog tegen de lat had geschoten.

Direct na de rust scoorde Jamie de 5-2 en kwam Schoten beter in het spel, alleen stond de keeper van Bloemendaal geweldig te keepen en hield praktisch alle schoten van Mick, Vince, Demian en Jamie tegen. Aan de andere zijde verdedigden Djessie en Jilles maar zij konden
niet voorkomen dat keeper Nout nog driemaal de gang naar het net moest maken. Demian zorgde voor het slotakkoord door de derde Schotengoal te maken. Al met al een teleurstellend resultaat, waarbij opgemerkt dat Bloemendaal wel raad wist met de kansen en Schoten met evenveel of misschien wel meer kansen telkens de keeper van Bloemendaal op zijn weg vond en het fysiek opnieuw moest afleggen.

Opa van Vince