Schoten JO10-1 - EDO JO10-1 spektakel tot laatste seconde

2026BJ
HAARLEM
tel. 023-5375732

Onder zeer lastige weersomstandigheden met een flinke wind over de lengte van het veld zorgden beide elftallen dat de toeschouwers volledig aan hun trekken kwamen. Schoten had nog iets goed te maken na een eerder nipte nederlaag tegen EDO en de mindere wedstrijd tegen Bloemendaal van vorige week.

Vandaag werden de mouwen opgestroopt en dat betekende al snel een 1-0 voorsprong via Luke. Keeper Nout moest al snel redding brengen op een hard schot, maar hij kon niet voorkomen dat EDO via een snelle speler de 1-1 liet aantekenen. Schoten combineerde deze wedstrijd naar behoren en de combinatie Demian met Jamie betekende dat de laatste voor de 2-1 voorsprong zorgde. Een prachtige aanval over rechts via Vince-Demian en Luke zorgde dat de laatste voor een 3-1 voorsprong zorgde. EDO deed zeker wat terug eerst via een schot op de lat en daarna met 2 goals stond het weer gelijk.

Na de rust tegen de wind in zorgde Jamie opnieuw voor een voorsprong. De keeper van EDO stond meerdere malen succes voor Schoten in de weg en waarbij Demian ook nog op de paal schoot. Luke zorgde voor een ruimere marge 5-3. Het middenveld onder leiding van Jace wist knap stand te houden en Schoten kreeg diverse kansen via o.a. Vince en Jamie maar troffen net geen doel of de keeper stond in de weg. Mick gaf nog een paar knappe ballen alleen zonder resultaat. In de achterhoede zorgden Jilles en Djessie met hulp van Jace en kilometervreter
Demian voor het nodige opruimwerk door met lange ballen de voorhoede te bereiken. Alleen zoals al vermeld ontbrak het kleine beetje geluk. EDO profiteerde van de storm mee en kwam opnieuw gelijk. Demian was weer eens mee naar voren en schoot de 6-5 binnen. Jamie kon de voorsprong uitbreiden maar de lat stond succes in de weg. De scheidsrechter gaf nog 1 minuut te spelen aan en Schoten bleef de aanval zoeken, helaas volgde er nog een snelle counter van EDO en werkelijk in de laatste seconde werd de gelijkmaker gescoord.

Al met al een prima wedstrijd waar een overwinning verdiend was geweest.

Opa van Vince