Schoten mini's verliezen binnen 5 minuten van Spaarnwoude Guppen

2026BJ
HAARLEM
tel. 023-5375732

Op de eerste mooie lentedag speelden de Schoten mini’s in de Maarten Stekelenburg Arena tegen de Spaarnwoude smurfen. Met in het achterhoofd de vorige wedstrijd begin februari welke nipt door Schoten werd gewonnen, beloofde deze wedstrijd weer een spannend
treffen te worden. Spaarnwoude dacht daar echter totaal anders over en vanaf de aftrap bleken ze duidelijk uit op revanche. De eerste 5 minuten moet keepster Emi 4x de bal uit het net halen en leek er een zeer grote nederlaag aan te komen. Gelukkig kwam Schoten ook beter in de wedstrijd en kon Emi haar doel tot de rust schoon houden door een paar goede reddingen en met hulp van Jacob, Malek en Amadeo middels goede verdedigende acties bleef Schoten in de wedstrijd. Bohdi zorgde zelfs voor de 1-4 en de 2-4.

Na de rust ging Jacob het doel verdedigen en probeerde Schoten beter over te spelen. Shane had pech door eerst naast te schieten en daarna op de paal. Emi trof het ook niet en zag de schoten of geblokkeerd worden door de tegenstander of net over de lat vliegen. Inmiddels had Spaarnwoude wel raak geschoten met 2 goals ondanks het harde werken van Casian en Burak. Schoten bleef vol enthousiasme spelen maar kon toch niet voorkomen dat Spaarnwoude de eindstand bepaalde op 2-7. Het harde werken van jullie werd slechts met 2 doelpunten bekroond en met een beetje geluk hadden er nog wel een paar doelpuntjes bij gekund.

Donderdag gaan we weer met plezier trainen en flink oefenen met schieten op het doel.

Opa van Shane