Lucky Ajax en meer

eünie

8 mei 2010 was voorbestemd om één van de hoogtepunten te worden van ons honderdjarig bestaan en dat werd het ook. Voor de organisatie was het flink puzzelen op het laatste moment, omdat één van de sponsoren zijn toegezegde materiële ondersteuning toch niet wenste na te komen en wij zeer snel alternatieven moesten bedenken. Zoals al eerder was opgevallen blijkt onze commissie uit de juiste personen te bestaan die ieder zo hun eigen specifieke kwaliteiten hebben en deze zijn ook diverse keren ten volle benut. Op vrijdag werden de tenten opgehaald in IJsselstein, tegelijkertijd werden alle andere spullen door de toeleveranciers op ons complex afgeleverd. Op zaterdagochtend met een flinke groep vroeg uit de veren om de tenten op te bouwen en in te richten. Ons streven om dit voor het begin van de reünie te realiseren werd precies gehaald al waren een paar reünisten iets vroeger dan gepland. In het begin was het niet zo druk, maar naarmate de dag vorderde werd het steeds drukker in onze kantine. Wat opviel was dat met name de oudere personen eerder aanwezig waren dan de jongere garde. Veel herinneringen werden opgehaald onder het genot van een hapje en een drankje. Rond 14.00 uur werd het opeens heel erg druk en was het bijkans ondoenlijk om iedereen de hand te schudden, laat staan even te babbelen. Omdat bleek dat er toch ook een flink aantal niet leden reeds aanwezig was hebben we besloten om de kaartverkoop iets eerder te laten beginnen.

Lucky Ajax

Na 14.30 uur werd 2 euro entreegeld gevraagd. Vanaf dat moment konden wij gaan tellen, deze bleef staan op 450 personen. Binnen het complex waren op dat moment reeds 250 mensen, zodat wij rond de 700 bezoekers binnen onze poorten hadden. Dick Schoenaker was de eerste Lucky Ajacied die aanwezig was, waarna de anderen snel en wat minder snel kwamen binnendruppelden. Zoals door de organisator van Lucky Ajax vooraf medegedeeld bleek het tot het laatst toe een verrassing welke spelers mee zouden spelen. We hadden nu de pech dat er diverse (meerdaagse) toernooien waren waarbij de jeugd van Ajax aanwezig was. Dennis Bergkamp, Bryan Roy, Wim Jonk en Frank de Boer zijn jeugdtrainers bij Ajax, Shota Arveladze zat in Turkije. De selectie van Lucky Ajax bestond uit 9 voormalig eerste elftalspelers, waarvan John Bosman toch het meest tot de verbeelding sprak. Op de site van Lucky Ajax ( www.degoeieouwetijd.nl ) kunt u het verslag lezen en een fotoreportage bekijken. Ook onze huisfotograaf Peter Hokke heeft weer prachtige foto’s gemaakt. www.onesky.nl/Schoten-Lucky%20Ajax/

De voorwedstrijd werd gespeeld door de MD1 en de leeftijdsgenoten van DEM. Voor de meiden was dit veelal hun eerste wedstrijd op een heel veld en dan ook nog eens met een flink aantal bezoekers langs de lijn.

De kleinste jeugd van Schoten liepen net als in een betaald voetbalwedstrijd hand in hand met de spelers het veld op en na uitgebreid foto’s te hebben genomen begon eindelijk de wedstrijd. Na een spannende strijd werd de selectie van Schoten verslagen door een rake kopbal van John Bosman. Dat ons vlaggenschip afgelopen seizoen is gedegradeerd naar de 5e Klasse is onbegrijpelijk wanneer je hun spel en inzet tijdens deze wedstrijd hebt gezien. Dick Schoenaker wist dat Schoten is gedegradeerd en sprak eveneens zijn verbazing uit over deze domper in het jubileumjaar.

Vooraf werd een minuut stilte in acht genomen naar aanleiding van het overlijden eerder in de week van Han Stouten.

Na afloop werden onze gasten gefêteerd in de tent, aansluitend gevolgd door de selectie. De organisatie werd bedolven onder de complimenten en dan met name voor het overweldigende buffet. Op de reeds genoemde site van Lucky Ajax wordt dit eveneens genoemd.

7 X 7

Op Hemelvaartdag (12 mei) stond voor het eerst een 7 X 7 toernooi op het programma van VV Schoten. Dat dit voor herhaling vatbaar is bleek zowel tijdens als na dit toernooi. Er waren natuurlijk diverse schoonheidsfoutjes wat in een volgend toernooi voor verbetering vatbaar is, maar de sportiviteit was enorm, evenals de gezelligheid. Af en toe leuk het net een dé ja vu van de reünie, zoveel bekenden en oud leden waren aanwezig. Een jaarlijks terugkerend 7 X 7 toernooi op Hemelvaart is iets wat nu al op de verwachtingskalender staat geprogrammeerd. Echt voor herhaling vatbaar, maar wel een betere indeling van de teams.