Voetbalkamp E+F jeugd

Met maanden van voorbereiding was daar het voetbalkamp voor de E & F jeugd van VV Schoten op ons eigen terrein. Rond 17.00 uur kwamen de jongens aan. Sommige al met een opgeblazen luchtbed. De spullen werden meteen door de jongens in de twee tenten die vrijdag waren opgezet neergelegd. Het was even puzzelen, maar gauw had iedereen zijn plekje. Laatste kus en de ouders gingen weg. We hebben toen meteen een mooie groepsfoto gemaakt, die iedereen na afloop heeft meegekregen.

De keukenploeg had ondertussen het eten klaargemaakt en wij konden aan tafel. Na het eten konden de jongens lekker voetballen. Rond 19.00 uur kwamen de hulpouders voor het avondprogramma. Er waren 10 groepen die 6 vossen moesten zoeken. En wat hadden die vossen toch voor rare dingen bij zich. Het blijkt dat de jeugd elkaar wel kent, want de vossen werden herkent. Dit waren jongens van onze eigen  B- en C-jeugd. Jongens en hulpouders bedankt.

Na het avondspel werd er natuurlijk nog even gevoetbald. Toen tandenpoetsen en naar bed. Zoals als verwacht werd er door de jongens zelf ook een nachtspel (keten) bedacht.

De volgende ochtend bleken er maar weinig jongens te hebben geslapen. Sommige hadden het koud gehad. Zou dat komen door de vele keren dat er geplast moest worden? Zaterdagmorgen begonnen we met het ontbijt. De hulpouders van die morgen kwamen gelukkig vroeg, zodat we de spullen van die dag klaar konden zetten. Ook deze dag waren er 10 teams. De jongens waren lekker gehusseld, zodat ze elkaar goed leren kennen.

De teams gingen rond 09.30 uur van start met het programma. Er werd o.a. levend straatvoetbalspel, dikke Bertha, skilopen, zaklopen, autobanden flippen/rollen en stappen, basketballen, kegelen met een voetbal  en gaten schieten gedaan. Tussendoor werd er weer door de keukenploeg een goede maaltijd neergezet. De hulpouders van de middag kwamen ook lekker op tijd, zodat we in de middag weer veder konden met de spelen. ’s Middags werd er weer levend straatvoetbalspel, dikke Bertha gedaan, maar ook de rollatorrace, waterglijbaan, gaten schieten, kruiwagenrace en de klerenrace gedaan. Ook de hulpouders van deze dag bedankt.

Na afloop van het middagprogramma konden de jongens zelf bepalen wat ze wilden doen. Het levend straatvoetbalspel bleef staan en was ook zeer populair. Om te zorgen dat iedereen aan de beurt kwam, werd snel een klein toernooitje opgezet.
Rond het avondeten begon het toch te regenen. Wij gingen lekker patatjes, frikandellen, kipcorns en mexicano’s eten.
Zodra de jongens klaar waren met eten, waren er veel weer aan het ballen buiten.

Om 19.00 uur begon de disco. Er werd limbo dansen gedaan, breakdansen, stoelendans en de alternatieve stoelendans.
Ondertussen was het goed aan het regenen en bleek een van de tenten te lekken. De helft van de jongens moesten daarom die nacht in de kantine doorbrengen. Over de tent werd een zeil gespannen, zodat de andere jongens wel nog konden slapen. Die nacht werd er veel gesnurkt.

De volgende dag was het voetbaltoernooi. De scheidsrechters van die dag waren ook weer op tijd en de jongens hadden er zin in. Dat het regende bleek ze helemaal niets te schelen. Ze voetbalde er lustig op los. En toen was het kamp voorbij. Snel de spullen pakken en naar huis.

Jongens, ik heb genoten van jullie en ik hoop jullie ook van het weekend. Vergeet niet even in de lijst van de gevonden voorwerpen te kijken, misschien staat er iets in dat je mist.
Ik wil hierbij ook iedereen bedanken die ons, de organisatie (Mirjan, Esther, Natasja, Ronald, Mark, Jolanda en ik), heeft geholpen tijdens het opzetten, het begeleiden van de groepen, het fluiten van de wedstrijden en het opruimen. Ook onze sponsors, De Gemeente Haarlem, De Vijzelaar (het eten), De Duikvereniging (tent), de slager Hans Schipper, de fotograaf Ronald Laadstra, Robaat (beschikbaar stellen spullen) wil ik bedanken. Zonder hun was dit weekend niet mogelijk geweest.