VV Schoten bereidt zich voor op comeback

5 december 2022 17:00

Na een aantal roerige maanden is de knop bij het Haarlemse VV Schoten om gegaan. Sinds het dieptepunt, het terugtrekken van het eerste zondagelftal uit de competitie medio november, wordt er met man en macht gewerkt aan een doorstart, een comeback in seizoen '23-'24. De eerste contouren van dit plan zijn dit weekend bekend gemaakt. Onder andere een 'nieuwe' hoofdtrainer en een nieuwe hoofdsponsor moeten zorgen voor Schoten 2.0. Ook de in april al begonnen TJC gaat een belangrijke rol spelen in de toekomst van de club.

In een volle kantine vond afgelopen zaterdag de presentatie plaats van verschillende mensen die de toekomst van Schoten veilig moeten stellen. “We willen met Tom Jacob als trainer eerst een stabiele vierdeklasser worden. Daarna willen we weer doorgroeien naar de derde klasse,” aldus voorzitter Charles Ket. “We zochten een trainer met een historie binnen de club. We zijn een samenwerking aangegaan voor 3 seizoenen.”

Tom Jacob is geen onbekende bij Schoten. Hij voetbalde een aantal seizoenen in het eerste elftal, was daarna al een keer trainer van de zondagselectie en speelt inmiddels in elftal vol echte Schotenaren. “Ik vind het heel leuk om weer bij Schoten aan de slag te kunnen. We willen de club weer terug op de kaart zetten en dat moet gaan gebeuren met jonge spelers uit de regio.” Jacob gaat ondersteuning krijgen van een kader dat bestaat uit mannen met een Schoten-verleden.

Schoten heeft ook een nieuwe hoofdsponsor gepresenteerd. Spartan Sportswear bindt zich voor 5 seizoenen aan de club. “De sponsorcommissie heeft keihard gewerkt om dit te bewerkstelligen. Met de hulp van Spartan Sportswear en aanvoerdersband.com kunnen we weer vooruit. We zijn heel blij met dit resultaat,” vertelt Ket. “Schoten begint weer te leven.”

Ook de jeugdafdeling heeft het de laatste jaren moeilijk gehad. Ondanks alle positieve energie die verschillende mensen erin stopten, liep het ledenaantal terug. Met Justin Luiten en Martijn Prinsen zijn twee bevlogen Technisch Jeugd Coördinatoren gevonden. De heren zijn inmiddels 10 maanden aan het werk en het is duidelijk zichtbaar dat de jeugd van Schoten weer in de lift zit. "Samen met de jeugdcommissie en de activiteitencommissie zorgen we voor meer structuur en meer aandacht voor de spelers en teams. Mede daardoor zien we dat het plezier weer terugkeert. Bij de jeugd is dat het allerbelangrijkst. We proberen leden en ouders weer te enthousiasmeren en volgens ons lukt dat best goed. Er kan nog heel veel beter, maar de eerste stappen zijn gezet.”

2358-20221204.jpg

Spartan_Sportswear.jpg