Schoten Tennis & Padel

1 februari 2024 16:30

Beste Schotenleden,

Voetbalvereniging Schoten is verheugd om aan te kondigen dat in de aankomende maanden drie gloednieuwe padelbanen gerealiseerd gaan worden op het sportcomplex aan de Vergierdeweg onder de noemer Schoten Tennis & Padel. Met deze toevoeging zet vv Schoten een grote stap om haar sportaanbod naast het voetbal en tennis uit te breiden. Daarnaast biedt dit voor sponsoren, leden en ouders van jeugdleden meer mogelijkheden om actief bezig te zijn binnen de vereniging.

Padel is momenteel de snelst groeiende sport van Nederland. De populaire sport padel, die elementen van tennis en squash combineert, krijgt hiermee een prominente plek binnen de vereniging. Het spel kenmerkt zich door snelle, dynamische rally’s en strategisch gebruik van de glaswanden, waardoor het zowel geschikt is voor beginners als ervaren spelers.

Aangezien de animo in het tennis bij Schoten aan het terug lopen is heeft de SPOS (Stichting Sportvoorzieningen Schoten) circa twee jaar geleden aan het bestuur van vv Schoten gevraagd om te onderzoeken naar de mogelijkheid voor het realiseren van padelbanen. Door onzekere tijden in verband met corona en de stijgende energieprijzen is dit initiatief toentertijd op de lange baan geschoven.

Afgelopen zomer is dit initiatief onder leiding van Menno van Rooijen weer opgestart en is door vormgeving van een projectgroep onderzocht naar de mogelijkheden om dit realiseren. De projectgroep bestaande uit Menno van Rooijen, Raymond Ket, Peter Hokke, Edwin Vink, Jeroen Pelser, René Stuur, Raymond Vos en Michiel van der Plas hebben er uiteindelijk voor gezorgd dat met trots gezegd kan worden, dat realisatie van drie padelbanen een feit is.

Het voormalige bestuur van de SPOS, met uitzondering van Peter Hokke, heeft tijdens dit traject aangegeven af te zullen treden als de padelbanen gerealiseerd gaan worden. De voetbalvereniging wil dan ook zijn dank uitspreken naar de jarenlange inzet door Piet Hes, Gerard Hokke, Henk Vink en Gunther Eiffler voor de SPOS.

Tijdens de ledenvergadering van vv Schoten op 19 december is er een nieuw bestuur bekrachtigd voor de SPOS bestaande uit: Raymond Ket (voorzitter), Peter Hokke (penningmeester), Edwin Vink (secretaris) en Jeroen Pelser (algemene zaken). Naast een positief advies van de financiële commissie is tijdens de ledenvergadering door de leden unaniem besloten dat het plan doorgang kon vinden.

Na veel intensief werk, het voeren van overleggen, aanvragen van vergunningen en subsidies kunnen we mededelen dat we officieel op 1 februari mogen gaan starten met de bouw van drie padelbanen. De planning (onder voorbehoud) zoals deze nu is, lijkt het erop dat we de padelbanen eind april/begin mei al in gebruik kunnen nemen. Naast de drie padelbanen hebben we ook nog steeds de beschikking over twee tennisbanen. De tennisbanen kunnen vanaf 1 april dan ook gewoon gebruikt worden.

Zoals al eerder genoemd willen we zorg dragen dat de aanleg van de padelbanen een daadwerkelijke toevoeging is voor de voetbalvereniging. Zo is het straks mogelijk voor alle leden, ouders van leden en sponsoren van de voetbalvereniging om gebruik te maken van de faciliteiten tegen een gereduceerd tarief. Schoten Tennis & Padel zal ook aangesloten worden bij de KNLTB waardoor we open toernooien en competities kunnen gaan organiseren.

Verdere invulling van hoe alles in zijn werk zal gaan, zal worden toegelicht tijdens een ledenbijeenkomst door middel van een presentatie. De bijeenkomst staat vooralsnog op half maart ingepland. De officiële uitnodiging, datum en agenda voor deze bijeenkomst volgt.

Met sportieve groet,
Schoten Tennis & Padel