Vv Schoten E1 toont veerkracht tegen RKvvVelsen deel II

Velsen E2

E-pupillen zaterdag, E1, 2e klasse 11

22 februari 2014 9:00

Zaterdag, 22 februari 2014.
Veel wedstrijden waren afgelast vandaag. Alle aandacht dus voor de E1 dat op herhaling mocht tegen Velsen, ditmaal in Driehuis op het sportcomplex tegenover het Ichthus Lyceum. De acht namen op het wedstrijdformulier waren vandaag: Wesley, Tijmen, Sam, Damian, Ingmar, Sven, Tristan en debutant Quinn. Wouter kon vanwege een vervelende val en de daarbij opgelopen kwetsuur niet meedoen. Namens het team beterschap!

Net als een week geleden stelden de twee teams de toeschouwers niet teleur. Een enerverende pot voetbal, met uiteindelijk een terechte uitslag. Wesley keepte met name de tweede helft sterk en hield de ploeg een aantal keer overeind. Tijmen hield fier stand als slot op de deur in het centrum en bemoeide zich ook opbouwend met het aanvalsspel. Sam en Damian werkten zich verdedigend een slag in de rondte op de rechter- en linkervleugel, waarbij Sam deze keer al zijn energie op een positieve manier in het spelletje legde tot frustratie van zijn klasgenoten. Als een wesp om een pot jam bleef hij maar het duel opzoeken tot de bal weer veroverd was om deze vervolgens naar de voorwaartsen te dirigeren. Ingmar speelde sterk op de nummer 10. Hij wist zijn boosheid over het scoreverloop in de eerste helft te gebruiken als brandstof voor vervaarlijke afstandsschoten en subtiele passing. Sven probeerde indruk te maken op zijn toekomstige lesgever en dat lukte. Tristan speelde tactisch-technisch goed. Hij mag zijn voetbal surplus van mij wel iets vaker uitbuiten door ook buiten het trainingsveld de 1 op 1 duellen op te zoeken. Quinn debuteerde zeer verdienstelijk. Prima voetballertje, die het niveau direct omarmde. Mag vaker meedoen. Maar ja, dat is aan de trainer en leider niet aan de griffier van dienst.

Onder toeziend oog van de oude trainer, die zijn aandacht verdelen moest tussen familie en schoonfamilie, kwam de E1 sterk uit de startblokken. Prima combinatiespel leidde tot een paar redelijke kansen, die net bezijden de rechter en linker paal belandden. Het was echter weer de tegenstander die op voorsprong kwam. Twee foutjes en een snel uitgevoerde counter werden doeltreffend afgemaakt. De 3-0 voorsprong voor de thuisploeg was wel geflatteerd, maar ja zie het moraal maar hoog te houden dan. De zalvende woorden van trainer Jan werkte als Haarlemmer Olie voor de E1. Hij hield de jongens voor dat als ze bleven voetballen en werken als team gelijk de eerste helft de wedstrijd wel moest kantelen.

En zo geschiedde. Was it a plane, a comet, Ibrahimovic? Nee, een derby star afgevuurd vanaf een meter of twintig door Sven. Vanaf de rechter kant van het veld een vernietigende knal in het (linker) dak van het doel. De keeper voelde een windvlaag en hoorde het leer van de bal de touwen van het doel pijnigen: 1-3. Hello Ichthus! De inhaalrace was (weer) ingezet en de muziek kleurde geel-zwart. De druk hield aan, al bleef het natuurlijk opletten voor snelle counters. Op rechts werd Tristan door twee verdedigers van het doel af verdedigd naar de cornervlag. De trukendoos, die zijn vader onder druk zo ontbeert, ging een stukje open, gevolgd door een strakke halfhoge voorzet. Deze wist Quinn op waarde te schatten. Geen twijfel, een halfhoge volley kiezelhard geschoten met zijn maatje 35 in het hart van het doel: 2-3. De aansluitingstreffer was een feit. Zou er nog meer in het vat zitten?

De honger van de tricolores was nog niet gestild. Na een paar schoten van afstand die er (net) niet in wilden, bewaarde Ingmar het mooist voor het laatst. Hij stoomde op in de as van het veld en zag dat Tristan gestart was rechts van het midden. Met een subtiele wreeftrap gaf Ingmar een heerlijke steekpass op Tristan. Bal aan het touwtje op de keeper af. Zoals te doen gebruikelijk: klinisch: 3-3.

In de laatste minuten van de wedstrijd werd het aluminium van het vijandelijke doel meermaals geteisterd. Sterk spul dat lichte metaal , maar de bal mocht er niet meer in. De eerlijkheid gebiedt wel te zeggen dat ook de tegenstander in de counter nog een paar opgelegde kansen kreeg. Wesley en vrouwe misfortuin stonden treffers voor de tegenstander in de weg. Al met al weer een spannende wedstrijd met een correcte uitslag.