SCHOTEN – D.S.K.

Mannen zondag, 1, 4e klasse D

6 april 2014 14:00

Gerrits, M.P.

Wedstrijden in de eindfase van de competitie met een lonkend kampioenschap, maar ook met de hete adem van Beverwijk en SVIJ in de nek zijn op voorhand nooit makkelijk. Doordat ook DSK grote belangen heeft in een goed resultaat is de start van de wedstrijd van beide teams buitengewoon onrustig en laat de passing behoorlijk te wensen over. De Schotenspelers proberen er voetbal in te krijgen maar DSK zit er bovenop en jaagt iedere Schotenspeler in balbezit op. Hun strijdwijze is begrijpelijk maar vraagt nog al wat van de beschikbare energie. Af en toe zit er dan toch lijn in en komt het eerste venijnige schot van de voet van Leroy Krind, gevolgd door de eerste mooie aanval over drie schijven. Even later heeft het strijdplan van DSK bijna succes als Leroy zich onder druk laat zetten en een matige pass aflevert waardoor zijn medespeler de bal slechts na een overtreding weet te veroveren. De genomen vrije trap blijkt ongevaarlijk. Gelukkig is het zichtbare zoeken naar beter spel de aanleiding tot een corner, die door Nick van de Zwaan tot doelpunt wordt omgezet, 1-0. Kort hierna schiet Donny Koning een vrije trap snoeihard in, maar de bal belandt via een woud van benen naast de goal. Tekenend voor de inzet van DSK is een vliegende tackle met geel bestraft maar wel een met een rood randje! In de loop van de wedstrijd vallen nog zeker vijf gele kaarten, die wat pietluttig afsteken bij de eerst gegeven kaart. Een smetje op de vooral in de eerst helft zeer goed leidende scheidsrechter Gerrits. Inmiddels heeft Schoten het nog steeds knap lastig met de inzet van DSK en dreigt toch echt de 1-1. Gelukkig brengt een sensationeel uitgevoerde counter de oplossing, via Sjoerd en Dylan komt de bal bij Donny, die geen fout maakt en fraai scoort. Dan pas, na deze 2-0 krijgt Schoten meer en meer grip op de wedstrijd. Was het in eerste instantie vooral keeper Danie¨l Jonkman, die het hoofd koel houdt steeds meer spelers beginnen te overtuigen vanuit hun positie en het voetbal groeit. Een drietal in hoog tempo uit gepeelde kansen leveren even zoveel doelpunten op. Donny 3-0, Sjoerd 4-0 en nogmaals Donny 5-0.

De wedstrijd zit in de knip. Slechts de eerste 10 minuten van de tweede helft wordt er nog wel wat tempo gemaakt maar van lieverlee vervalt het spel in minimale arbeid en wandelvoetbal. Uitgezonderd enige tempoversnellingen, die een paar bijna goals opleveren en twee echte. In beide gevallen is het Dylan Peperkamp die scoort, na perfect aangeven van Donny en Rick. Tussen deze twee goals in scoort DSK nog vanaf de penaltystip. Dit brengt de eindstand op 7-1!!

In de tweede helft valt Raymond Ket goed in voor Mehran Teimori en krijgen Lennaert en Randy nog een dik half uur om hun kunsten te tonen, door het verval in het spel viel dit niet mee voor ze. Dylan Peperkamp wordt gekozen door het Haarlems Dagblad tot beste speler van het veld, vooral vanwege zijn overzicht in het betrekken van medespelers en tegen dat oordeel valt niet zoveel in te brengen. Nog een aantal spelers had deze nominatie niet misstaan. Sjoerd, Marc en uiteraard Donny hadden ook wel recht van spreken. Maar wat maakt het uit het gaat uiteindelijk om teamwork. A.s. zondag O.G uit.

Ongeacht de ranglijst een speciale wedstrijd. Spelen tegen de buren die elkaar zo goed kennen, dat geen van beide teams wil verliezen. O.G. gun ik van harte hun behoud in de vierde klasse maar vooral onszelf een verdere stap richting promotie. Nog even zo doorgaan mannen.

Bert Buter.