NA 23 JAAR WEER KAMPIOEN

Mannen zondag, 1, 4e klasse D

4 mei 2014 14:00

Goktepe, V.

Een historische dag zo mogen wij 4 mei 2014 wel noemen. Op het programma stond de wedstrijd HBC-­-Schoten. Alleen een overwinning of verliespunten van concurrent Beverwijk betekende de vlag in top.
Met gemengde gevoelens reden we naar Heemstede om de wedstrijd te volgen, resultaten uit het verleden zorgde voor de nodige spanning.

Ruim vooraf op het complex aangekomen ontwaarde ik een groot aantal Schoten aanhangers, maar tot grote vreugde ook een flink aantal oud Schotenleden.
Aan de overzijde van de tribune ontstoken de overige selectieleden een aantal rookpotten om onze ploeg te ondersteunen.

Om even twee uur werd het beginsignaal gegeven en direct bleek dat HBC ons
te grazen wilde nemen. Zeer fel in de duels en vroeg storend werd ons het vertrouwde spel ontnomen. Het antwoord was de lange bal die wij moesten hanteren. Met de nodige spanning in de benen werd de eerste helft afgewerkt, waarbij wij de beste kans kregen om de score te openen. Na goed doorzetten van Dylan Peperkamp kwam hij in scoringspositie. Hoewel een spits graag voor eigen succes gaat, werd de bal opzij gelegd naar de vrijstaande Sjoerd zijn inzet werd echter door de lange keeper van HBC gekeerd. Een tweede goede scoringskans werd ons ontnomen door de scheidsrechter wegens vermeend buitenspel. HBC stelde daar een doelrijpe kans tegenover.
Na de rust een minder nerveus Schoten die de tegenstander steeds meer achteruit duwde mede doordat HBC in de eerste helft met zijn krachten had gesmeten en dit nu moest bekopen. Na een klein kwartier werd de ban gebroken toen Nick vd Zwaan in de rebound de bal binnen schoof, na een halfuur herhaalde hij dit kunstje toen de HBC keeper in de fout ging en Nick in alle rust zijn tweede en o zo belangrijke goal maakte. Het verzet van HBC was gebroken en toen het eindsignaal klonk leidde dit tot grote vreugde bij spelers,begeleiding en supporters. Bloemen,champagne een T-­-shirt met daarop gedrukt met grote letters KAMPIOEN 2013-­-2014 en een medaille voor iedere speler namens de KNVB waren de eerste huldeblijken.
Om circa 17,00 uur werd er verzameld bij het oude Haarlem-­-stadion, waar een trailer met een open oplegger klaarstond geregeld en gereden door Milko Pieters die de selectie en begeleiding onder zeer grote belangstelling en luid toeterend via de Rijksstraatweg,Eksterlaan en tot slot de Vergierdeweg naar het Schotencomplex bracht. Daar aangekomen was er een groots onthaal door de supporters, gevolgd door een geweldig feest met eten en drinken. Hoogte-­- en emotionele punten tijdens deze avond waren de officiele handtekening van Leo Baars onder het nieuwe sponsorcontract, de aanwezigheid van Carla Groenewoud en zoon Tim die op uitnodiging aanwezig waren en werden toegesproken door onze trainer Marcel Looij die stilstond bij de belofte die hij na de dood van Louis aan hem had gedaan. Een groot compliment namens het bestuur aan alle aanwezigen om twee minuten stilte in acht te nemen vanwege de jaarlijkse doden herdenking.
Om kwart over negen volgde de laatste ronde waarna een ieder voldaan en met een gelukzalig gevoel naar huis ging.
Spelers, begeleiding supporters van harte gefeliciteerd en met deze groep zullen wij in de derde klasse zeker niet misstaan.

Tot slot al het kantinepersoneel die toch moesten wachten tot het laatste moment worden we het wel of niet en alle andere vrijwilligers, sponsors, supporters hartelijk dank, het was SUPER.
a.s. zondag de laatste thuiswedstrijd van dit seizoen tegen Beverwijk, een mooie gelegenheid om nog eens na te babbelen over het afgelopen seizoen.

Jaap de Bok