Schoten E1 onderuit in spannend duel tegen Edo.

EDO hfc E2

E-pupillen zaterdag, E1, 2e klasse 11

10 mei 2014 9:00

De vinexman heeft tijdens zijn studie vele baantjes gehad om onder meer de tweewekelijkse bezoekjes aan zijn favoriete voetbalclub te bekostigen. Bij een van die baantjes was hij de hele dag op pad met een bestelbus om (gele) kratten boodschappen, het liefst bij vierhoog flats zonder lift, te bezorgen. Tijdens een levering werd de portiekdeur opengedaan door een mevrouw met een zware knevel. Dat beeld is eerst lang daarna in nevelen gehuld en vervaagd.

Zaterdag, 10 mei 2014.
Het wil maar niet lukken deze seizoenshelft om het bij vlagen goede veldspel om te zetten in een overwinning. Wesley, Ingmar, Tijmen, Sam, Damian, Wouter, Sven en Tristan hebben er in ieder geval wel weer hard voor gewerkt in de snijdende regen en met name in de eerste helft en het laatste kwart van de wedstrijd voetbalden ze een stuk beter dan de tegenstander. De eerste helft waren er kansen te noteren voor Wouter, Damian en Tristan. Laatstgenoemde raakt met een bekeken schot zelfs het aluminium. De rust(bril)stand welke bij aanvang al was bereikt, gaf hoop op meer.
Meer kwam er vlak na rust. Tristan wist een snijdende pass van Ingmar door het hart van de verdediging, op waarde te schatten en vuurde op het doel. De bal schoot onder de keeper door: 0-1. Niet lang daarna kreeg de tegenstander een schietkans van de vleugel. De bal werd half geraakt en rolde tergend langzaam in de verre hoek: 1-1. De tegenstander tankte hierdoor nieuwe energie en ik denk ook hoop op uitzicht op een hoge klassering, hetgeen gelet op de ranglijst mogelijk is. De wedstrijd kantelde compleet en kansen voor de tegenstander regen zich aaneen. Al dan niet een paar keer fortuinlijk wist de tegenstander nog 3 keer te scoren: 4-1. De wedstrijd leek gespeeld.
In het laatste kwart rechtte de tricolores echter de ruggen en zetten een eindsprint in. Tristan scoorde, wederom na een pass van Ingmar, met een vliegend schot in de rechterkruising 4-2. Tijmen maakte na fraai doorzetten 4-3. De wedstrijd duurde daarna iets de kort om er nog een gelijkspel uit te slepen.
Jammer, de heertjes hadden wel iets meer verdiend. Voor de neutrale toeschouwer was het in ieder geval een spannende pot voetbal. Jammer is ook dat de wegen van de tricolores en de prima trainer gaan scheiden volgend seizoen, zo was op de website te lezen. In aanmerking nemend de enorme inspanning en energie die hij in het team gestoken heeft, hoop ik dat de volgende (en laatste) competitiewedstrijd het team voltallig is en de trainer als afscheid een winstpartij cadeau geeft, waarmee dan ook de lantaarn een schop onder de bavianenbillen kan worden gegeven. Dat heeft hij zeker verdiend.

Op zaterdagmiddag mocht de vinexman met zijn famille nombreuse aan de dis bij een fijne BBQ van de D2. Een smakelijk en gezellig samenzijn met entertainment voor de kids. Een woord van dank aan de heren Hillenaar, Pelser en Palacios voor de organisatie en het faciliteren, waarbij de gastronomie van chef de cuisine (eerstgenoemde heer) nog een speciale vermelding verdient.

Na afloop snel naar huis, want dat vermaledijde songfestival moest gezamenlijk worden bekeken.
De nevel is die avond gedund, vielen dank!