A1 verliest bekerwedstrijd bij IJmuiden maar net

30 augustus 2014 12:00

Smits, P.

IJmuiden A1 - Schoten A1 rust 0-1 eindstand 3-2

In de basis:  Ted, Danilo, Bryan, Lesley, Robbert, Remco, Aron, Sven, Nikhil, Nick en Tim. reserves:  Derk, Colijn, Robin en Orcun
scheidsrechter Smits deelde geen kaarten uit.

Schoten had al na vijf minuten riant voor moeten staan maar net als de vorige week wilde de bal echter niet in het netje terecht komen, maar werd er wel goed gevoetbald. Halverwege de eerste helft werd er weer eens een corner getrapt door Schoten en de afvallende bal werd door Tim keurig terug gelegd op Aron. Hoewel die minstens 30 meter van het doel stond haalde die uit voor een ziedend schot dat met wind mee keihard in de kruising achter de doelman van IJmuiden het net bijna deed scheuren. Voor rust werd niet meer gescoord.

Na de rust waren Derk en Colijn de vervangers voor Nikhil en Tim.

Bryan liep in de eerste actie na de hervatting tegen een IJmuiden speler op en kreeg daardoor even te maken met wat minder lucht. IJmuiden maakte daar dankbaar gebruik van. Een te slap ingespeelde bal werd door de scherpe spits van IJmuiden opgepikt enwerd deze kans door IJmuiden benut 1-1. Een minuut of tien zorgde het niet lekker behandelen van de bal balbezit voor IJmuiden in en een hard schot was voor Ted niet te keren 2-1. Halverwege de tweede helft verving Robin Nick. Vijf minuten voor tijd wist Derk een corner van Aron via een IJmuidens been binnen te tikken. Vlak voor tijd schoot IJmuiden nog een vrije trap vanaf de rand van de Schoten zestien in een keer in de goal resultaat eindstand 3-2.

Een uitgebreid verslag is terug te vinden op de A1 blog: