Dom A1 verliest meer dan alleen de wedstrijd

A-junioren zaterdag, A1, 1e klasse 01

13 september 2014 13:15

David, A.J.

Schoten A1 snijdt zichzelf in de vinger, schiet zichzelf in de voet oftewel verliest op een wel heel domme manier van Fortuna Wormerveer en verliest ook nog eens zijn spits.

Zaterdag 13 september 2014
Opstelling Schoten:
Ted, Bryan (Tim), Lesley, Remco, Robbert, Aron, Sven (Derk), Thom, Darren (Nikhil), Nick en Colijn.
Scheidsrechter David
Geel: Nick en Darren
Rood: Colijn

Het was warm, er werd lui en langzaam gestart en het leek er niet echt op dat een van beide partijen er zin in had. Een gelukkige overstap, in de tiende minuut zorgde voor de openingstreffer. Aan de rechterkant zette Darren goed door en trok de bal richting de kop van de zestien, Nick stapte slim over het balletje heen en stelde zo Sven in staat te scoren. Fortuna wist even niet hoe hier op gereageerd moest worden, waardoor de eerste helft zich in een onmogelijk laag tempo voortsleepte. Er werd meer tijd besteed aan het ophalen van ballen die over de zij- en achterlijn terecht waren gekomen dan dat er werd gevoetbald. Ook werd er door beide tams teveel commentaar geleverd op de beslissingen van de scheidsrechter die niet altijd even consequent floot en ook niet altijd alles zag. De stevige overtreding die Colijn maakte zag hij wel en bestrafte die met een rode kaart een aantal andere pittige overtredingen voor en tegen werden niet gezien en dientengevolge niet bestraft.

De tweede helft werd gestart met tien man en een 0-1 voorsprong voor Schoten. Fortuna had zich flink opgeladen en zorgde binnen 2 minuten voor de gelijkmaker. In de twintig minuten die hierop volgden werd er van alle kanten opnieuw meer gezeurd en gepraat dan gevoetbald, zag de scheidsrechter twee handsgevallen niet (een van Schoten en een van Fortuna) en werden overtredingen over en weer willekeurig bestraft met vrije schoppen mee of tegen en werd er hier en daar een gele kaart getrokken. Halverwege de tweede helft wist Fortuna nog een keurig doelpunt te scoren en was de wedstrijd feitelijk gespeeld. De 3-1 in de 80ste minuut was een formaliteit, een strafschop voor Fortuna kon door de prima keepende Ted niet worden gekeerd.

Heren Schotenspelers, je mag je deze nederlaag als groep aanrekenen. Daar waar afgelopen woensdag keihard werd gewerkt met en voor elkaar, was het vandaag een slappe hap. Commentaar leveren op beslissingen van de scheidsrechter leidt er altijd toe dat je steeds vaker ongelijk krijgt en met een beetje pech een kaart tegen. Coach elkaar op een positieve manier, slik een onverwacht negatieve beslissing van de scheids en maak de tegenstander kapot door met elkaar te ballen i.p.v. voor eigen succes te gaan of de lange bal te hanteren. Vooral als je het oneens bent met de scheidsrechter doe je er wijs aan je mond te houden, ook in de gang van het kleedkamer gebouw. De scheidsrechter mag ook na het laatste fluitsignaal nog een gele of rode kaart trekken en als je die ontvangt heb je daar niet alleen jezelf mee maar het hele team!

Komende zaterdag krijgen we om 15:00u te maken met Hercules Zaandam sc.
Toon karakter en veerkracht en win die pot op een manier zoals we tegen Overbos en EDO voetbalden.

Lees het volledige verslag op: