Trainersdebuut Chris bij A1 wordt beloond met winst

IJmuiden A1

Orcun Sagiroglu (vrije trap)

A-junioren zaterdag, A1, 1e klasse 01

27 september 2014 12:00

Beers, J.N.

zaterdag 27 september 2014
Het is even wennen tijdens de voorbespreking als oude rot in het vak Chris(tiaan) Horn voor het eerst optreedt als A1 trainer bij de wedstrijd tegen IJmuiden A1. Vandaag wordt gestart met in de basis Ted, Bryan, Lesley, Thom, Robbert (Remco, Sven, Orcun, Nick, Aron, Nikhil (Darren) en Derk.

Scheidsrechter Beers floot netjes op tijd af voor de eerste helft die werd afgetrapt door Schoten. Er ontspon zich een leuk en sportief duel waarbij zich een licht overwicht voor Schoten leek af te tekenen. Schoten werd nog het gevaarlijkst door een kopbal van Thom die maar met moeite door de IJmuiden verdediging kon worden verwerkt. Leuke duels werden over het hele veld uitgevochten en Ted besloot af en toe de spanning iets op te voeren door wat nonchalant uit te verdedigen en de tegenstander de bal in de voeten te spelen. Maar zijn reddingen waren uitstekend dus werd de rust bereikt met een 0-0 stand.

Vijf minuten na rust zette Darren weer een rush richting doel van IJmuiden in. Halverwege de middenlijn en de zestien, iets dichter bij de zestien dan de middenlijn,  werd hij door een van de verdedigers neergelegd. Orcun legde de bal maar eens neer een meter of tien uit de zijlijn en raakte de bal perfect. De IJmuidendoelman kon de bal pas aanraken toen hij die uit het doel opraapte. Halverwege de tweede helft raakte Robbert in een duel om de bal geblesseerd en werd vervangen door Remco. Samen met de ook niet kleine Thom werd het achterin bij Schoten onmogelijk voor de aanvallers van IJmuiden om met hoge ballen te proberen doelkansen te creëren. De wedstrijd werd met en terechte 1-0 overwinning voor Schoten afgesloten.

Volgende week treffen we thuis Amstelveen, waartegen we twee seizoenen geleden een thriller van een bekerwedstrijd speelden als B1. We trappen dan af om 15:00u en hopen op een net zo spannende wedstrijd met opnieuw een voor Schoten positieve uitslag.

Voor een uitgebreider verslag en achtergronden leest u de A1 blog: