A1 verliest met 4-1 van ODIN

11 oktober 2014 14:30

Debipersad, O.

zaterdag 11 oktober 2014
Chris had het vandaag makkelijk want naast de geblesseerde Gino en de geschorste Colijn ontbrak ook Thom en omdat de A2 vorige week niet optimaal presteerde werd besloten het met de overblijvende spelers te doen in het Heemskerkse. Eerste doel was de nul te houden en daarna pas te kijken of er ruimte was voor 3 punten. De opstelling:
Ted, Bryan, Lesley, Remco, Robbert, Aron, Sven, Darren (Nikhil), Orcun (Tim), Nick en Derk.

Scheidsrechter Debipersad floot iets na half drie de wedstrijd in gang terwijl het zachtjes druppelde en het veld gaandeweg nat en glad werd. Ondanks de uitgebreide instructie en de aangepaste strijdwijze verzaakten de de middenvelders hun taken in de eerste minuten van de wedstrijd met als gevolg dat ODIN binnen 5 minuten op een 1-0 voorsprong stond. De Schoten drang naar voren was zo groot dat er veelvuldig enorme ruimtes op het middenveld werden weggegeven en de verdediging alle zeilen bij moest zetten om niet al heel snel tegen een grotere achterstand aan te kijken. De buitenste middenvelders kruisten er lustig op los en verspilden veel van hun energie. Resultaat was dat er na een half uurtje de 2-0 werd gescoord.

Omdat er weinig keuze was, werd besloten in de loop van de tweede helft een tactische omzetting uit te voeren en Tim na een kwartiertje in te brengen.
Na een minuut of vijf in de tweede helft kreeg Schoten een penalty mee die door Aron keurig werd benut. De wedstrijd leek te kantelen omdat Schoten iets beter zijn taken uitvoerde en ODIN licht aangeslagen leek. Kort voor tijd was het toch ODIN dat de wedstrijd naar zich toe trok. Een keurig doelpunt in de 80 ste minuut gevolgd door een onterecht aan Lesley gegeven rode kaart en een penalty tegen zorgde voor de eindstand van 4-1.

De komende veertien dagen maar hard trainen op positiespel en tikkie in de voeten Jaap, Komend weekend zijn er geen competitie verplichtingen en op 25 oktober spelen we thuis tegen WSV 30 uit Wormer dat een paar plaatsen lager staat en over het algemeen iets meer tegen- dan meedoelpunten krijgt.

Het uitgebreide verslag is als gebruikelijk terug te vinden op: