A1 zet publiek in de kou

1 november 2014 14:30

Bootsma, S.

zaterdag 1 november 2014
Vandaag was het volgens de officiële waarnemingen de warmste novemberdag sinds het begin van de meting. In Alkmaar waar moest worden gespeeld tegen Jong Holland was het ietsje minder. Bewolking kwam opzetten en een fris windje liet zich af en toe lelijk voelen. Het opnieuw in grote getale opgekomen Schoten publiek had vooral na de rust last van de kou!   Een handvol geblesseerde en anderszins afwezige spelers: Gino, Sven, Nick, Derk, Nikhil, Darren, en Tim zorgden ervoor dat op inbreng van buiten een beroep moest worden gedaan. Bram, Sean, Danilo en Robin kwamen de groep versterken die nu wel uit 13 spelers bestond, maar met een duo op de bank -last van een pijnlijke enkel en een laag speelvreugde gevoel- was het nog steeds niet veel. Deopstelling: Ted, Sean, Danilo, Thom, Robbert (Remco), Aron (Bryan), Lesley, Bram, Orcun, Colijn en Robin.

De wedstrijd begon wedstrijd interessant, er werd van beide kanten leuk gespeeld en de teams leken aan elkaar gewaagd. Kansen ontstonden over en weer en omdat beide teams de combinatie zochten was het voor de neutrale toeschouwer best leuk om naar te kijken. De stand bleef gelijk tot in de blessuretijd van de eerste helft. Een van de Alkmaarders tackelde Robbert van achteren die geblesseerd bleef liggen. De scheidsrechter vond het niet nodig te fluiten voor een overtreding en de 1-0 was het gevolg.

Na de rust haalden te weinig spelers het noodzakelijke niveau en een aantal liet door woord en daad blijken geen zin meer te hebben in het spel. Het was dus niet verwonderlijk dat Jong Holland na zo'n minuut of twintig in de tweede helft de 2-0 en 3-0 scoorden. Kort voor het einde van de wedstrijd was een kleine opleving van de Alkmaarders voldoende om Schoten dat veel te vaak de lange bal zocht in de tweede helft nog verder in de kou te zetten en de eindstand op 5-0 te bepalen.

Vandaag waren in mijn ogen maar een paar spelers een voldoende waard, Dat waren m.i. de mannen van de A2 en de verdedigers van de A1 de meeste anderen krijgen een vijfje maar ook een paar spelers een dikke onvoldoende.  Mannen van de A1, jullie scheppen op over je prestaties, maar de B1 die ik van de week zag oefenen tegen United DAVO speelde veel beter! Zij combineren wel en denken niet dat ze sneller zijn dan de bal. Zij coachen vooruit en geven geen kritiek achteraf. Zij werken allemaal samen om met elkaar en voor elkaar het beste resultaat te halen. Jullie kunnen dat ook en als jullie dat doen zijn jullie een heerlijk team. Nu maken jullie er te vaak een potje van en haal je spelvreugde bij mij en bij je eigen medespelers volledig weg.

Voor een uitgebreider verslag en analyse zie: http://schotena1.blogspot.nl/