A1 klopt koploper in aantrekkelijke wedstrijd

A-junioren zaterdag, A1, 1e klasse 01

29 november 2014 12:45

Stuurman, M.

Door een aantal blessures konden Chris en Robin precies 11 basis A1 spelers opstellen en leverde de A2 opnieuw een aantal spelers die in de loop van de tweede helft invielen. Ed Strobel was bereid mijn rol als assistent over te nemen en de wedstrijd werd geleid door de jeugdige maar prima scheidsrechter Stuurman.

Spelers: Ted, Bryan (Danilo Horn), Thom, Lesley (Robin Willemse), Robbert, Sven, Aron, Derk, Orcun, Remco en Nikhil (Dico de Rooij), geel werd getrokken voor Bryan en Remco.

De beide teams begonnen aan de wedstrijd met de aftrap voor Hellas Sport. Wellicht waren de Zaandammers wat overmoedig door hun ongehoord sterke positie op de ranglijst of waren het de geel zwarten die met respect voor de tegenstander maar wel heel gedisciplineerd de wedstrijd probeerden naar de hand te zetten. Het vertoonde spel was in ieder geval aantrekkelijk om te zien en er was niet direct een groot klassenverschil zichtbaar. Schoten speelde met de linies dicht op elkaar en iedere speler was bereid de ander te helpen als het wat moeilijk werd. Over een weer ontstonden kleine kansjes en een enkele vrije schop niet al te ver buiten de zestien leidde tot enige extra spanning. Tot aan de rust bleef het echter gelijk en kon de limonade bij een 0-0 stand worden genuttigd.

De tweede helft was lang een kopie van de eerste. Beide teams probeerden de aanval te zoeken zonder de verdediging van de tegenstander echt pijn te kunnen doen. Die stonden hun mannetje en beide keepers wisten de enkele bal die in de buurt kwam makkelijk te pakken of te pareren. De wedstrijd leek af te koersen op een voor Schoten prettig gelijk spel en het eerste puntenverlies voor Hellas Sport toen 10 minuten voor tijd Danilo een heerlijke lange bal op Derk speelde die zijn tegenstander in de luren kon leggen en de bal in het netje! Hellas Sport was nog niet van de schrik bekomen of Dico wist vanaf links een mooie voorzet te geven op Sven die niet aarzelde en de 2-0 aantekende.

Meer lezen over Schoten A1? volg dan : http://schotena1.blogspot.nl/