Schoten A1 - Jong Holland A1 4-3

Aron Apetz (penalty)

A-junioren zaterdag, A1, 1e klasse 01

21 maart 2015 15:00

Chris had vandaag de volgende heren de wei in gestuurd om de wedstrijd te spelen die werd geleid door de heer J. Pelser: Ted, Bryan, Thom, Lesley, Robbert, Danilo, Bram, Aron, Nick (Orcun) en Colijn; Darren en Robin namen plaats op de bank.

De spelers van Schoten hadden in hun achterhoofd nog de beschamende 5-0 nederlaag in Alkmaar en waren nu meer dan toen bereid met elkaar en voor elkaar te werken. Er ontspon zich dus een aardig wedstrijd zonder dat er sprake was van hoogstaand voetbal. Jong Holland had ook de vorige pot nog in het hoofd en loerde op de counter. Schoten had flink druk naar voren maar niet altijd lukte de omschakeling naar verdedigen helemaal met als gevolg dat  na een kwartiertje spelen Jong Holland de score opende na wat onhandig acteren in het centrum van de Schotenverdediging. Gelukkig wist Bram niet lang daarna na een leuke solo de 1-1 aan te tekenen en na een half uur werd een Schotenspeler in de zestien van Jong Holland neergelegd met een penalty als gevolg. De Alkmaarders werden voor rust een keer zeer gevaarlijk uit een vrije trap en Schoten kwam goed weg doordat het daaruit voortvloeiende doelpunt werd afgekeurd wegens buitenspel.

Na de thee werd een aanval van Jong Holland aan de linkerkant onderbroken en kreeg Colijn de kans met een AKA zijn directe tegenstander te omzeilen, Orcun aan te spelen die op zijn beurt Bram een niet te missen kans gaf om de 3-1 aan te tekenen. De wedstrijd leek gelopen en met winst voor Schoten te eindigen tot een kleine minuten voor tijd opnieuw slecht werd omgeschakeld en de Alkmaarders via de rechter centrumkant doorbraken en Ted kansloos lieten. Dit doelpunt zorgde voor extra inzet bij de oranje zwarten en het was maar goed dat opnieuw Bram de bal ter hoogte van de middenlijn van een tegenstander afpikte en na een flinke sprint voor het doel uitkwam en de keeper verschalkte. Dat vlak voor het eindsignaal Jong Holland de eindstand op 4-3 voor Schoten bepaalde kon de geel-zwarten niet deren, er kunnen immers weer drie punten worden bijgeschreven.

Uitgerbbreider verslag is als altijd te vinden op http://schotena1.blogspot.nl/
inclusief de huidige stand in de tweede periode!!!