CSW C2 - Schoten JO15-1

2 april 2011 14:00

28 maart
de voorbeschouwing:

Met nog 3 wedstrijden te gaan en 5 punten voorsprong op de nummer 2 lijkt de C1 af te stevenen op het kampioenschap van de najaarscompetitie. Zaterdag 2 april staat de wedstrijd tegen CSW op het programma. CSW is een onberekenbare tegenstander die, als ik het goed heb uitgerekend, op 7 juni de pensioengerechtigde leeftijd bereikt. CSW is echter nog lang niet aan haar pensioen toe want met 8 seniorenteams, 17 junioren (6 jongens C), 29 pupillen en 8 miniteams mag de vereniging groot en springlevend genoemd worden. Hoewel de thuiswedstrijd redelijk eenvoudig door Schoten werd gewonnen, is het CSW dat afgelopen zaterdag Young Boys verrassend op een uitstekende 0-0 hield en de wedstrijd tegen VSV nog moet inhalen. Schoten moet in elk geval zien te winnen om de kansen op het kampioenschap zo groot mogelijk en in eigen hand te houden, want bij verlies houden zowel Young Boys als VSV de koploper in het zicht en dus kans om kampioen te worden.

De wedstrijd:

Een bloedhete dag was het deze zaterdag. De temperatuur zou  volgens de voorspellingen op lopen tot 20-25 graden. En dan te bedenken dat de aftrap om 14:00u gepland was, het heetst van de dag! De jongens van Schoten hadden er zin in want vlak na aankomst bij CSW zoemde het al rond, Young Boys heeft verloren, "we kunnen vandaag al kampioen worden".
Peter en Dirk Jan waarschuwden de C1 dat er nog wel gewonnen moest worden en stuurden de 11 starters gemotiveerd het veld op: Tim, Aron, Bram,  Lesley,  Danilo, Sven, Robbert,Nick, Colin, Remco en Martijn. Derk en Gino startten vandaag vanaf de bank Jeffrey was onvoldoende fit om te spelen maar was er gelukkig wel bij en Robin had vandaag jammer genoeg andere dingen te doen.

De wedstrijd startte met een ietwat overgeconcentreerd Schoten waardoor er rommelig werd gespeeld en onnodig balverlies geleden. Gelukkig kreeg de C1 langzaam maar zeker meer grip op de wedstrijd en zette aan het eind van de eerste helft de frequent wisselende tegenstander flink onder druk. Dit leidde niet tot doelpunten waardoor de roodkoppige spelers met een 0-0 stand aan de thee konden. Een minuut of vijf na de rust wist Lesley een prettig doelpunt te scoren, niet de eerste keer dit seizoen dat hij op het juiste moment in de wedstrijd zijn goede spel bekroonde met een doelpunt! Jammer genoeg was de voorsprong niet het begin van echt goed voetbal van Schoten, het bleef onrustig tot kort voor het einde. Met nog vijf minuten te spelen wist Aron de voorsprong te vergroten tot 0-2 en was het kampioenschap binnen. Nu kon de wedstrijd redelijk rustig worden uitgespeeld en wisten de jongens deze stand naar het eindsignaal te loodsen. Alles bij elkaar opgeteld een verrassend snel einde van een poule waarin veel goede teams puntjes morsten en Schoten dat ongeslagen kampioen werd.
Volgende week Young Boys uit en een week later na de wedstrijd tegen VSV het kampioensfeest op het thuiscomplex aam de vergierdeweg. Nog even teruglezen hoe het allemaal zover is gekomen? hier staat het jaarverslag